Ha már annyit piszkáltam a kis site-okat, vettem a fáradságot, hogy összedobjak egy médiaajánlatot a Rabbitblognak. =:) Ez megint nem az a dolog, amit túl komolyan kell venni (bár minden hirdető especially welcome), hanem inkább egy minta arra, hogy mit tartalmazhat egy ilyen.
Először is az oldal profilját és célcsoportját, amelyet jó esetben valami kutatási anyaggal is meg lehet támogatni (VMR, IAR). Ezek afféle adatokat tartalmaznak, mint a látogatók neme, kora, végzettsége, lakhelye, esomar státusza stb. Utána következik a statisztika, alapvető adatokkal és jobb esetben linkkel a site Webauditos statjára (ha van ilyen). A Rabbitblog esetében a legfeltűnőbb, hogy az RSS többször jelenik meg, mint maga az oldal =:) Ebből azt a messzemenő következtetést vonom le, hogy főleg geekek olvassák… (Arra már nem viszem tovább, hogy ők valószínűleg adblockot használnak és marhára nem jelenik meg nekik a hirdetés akkor se, ha feljönnek az oldalra, mert a végén még elijesztem a potenciális hirdetőket =:)
A következő egység a megjelenési lehetőségeket tartalmazza, ideális esetben screenshotokkal. A médiatervező is vizuális típus, hát még az Ügyfél, úgyhogy igencsak jól jön, ha ajánlat prezikhez van hová nyúlni megjelenési mintákért és nem kell a site-on vadászni. (Ez különösen igaz a speciálisabb megjelenésekre, amelyek ritkábban fordulnak elő.) Közben lehet ízlelgetni a Rabbitblog gyümölcsöző együttműködését a Colával =:)
A végén árak, jelen esetben kissé (?!) elszálltak, az ilyenből illendő jó nagy kedvezményt adni :) Ezek az árak egy ilyen kis site esetében kb. a legeslegfelső határt jelentik. (Talán feltűnik, hogy az idő alapú árak arányban állnak a megjelenéssel, de nyilván kedvezőbbek az adott időszakra várható megjelenések AV-alapú áránál.)
Ami a kis site-ok lehetőségeit illeti, el akartam kicsit kapni Péli Árpit (aki nem ismeri: korábban origós, majd ringier-s, most evomédiázik), de egyelőre csak annyit sikerült kihúzni belőle, hogy “a tanácsom rövid és velős: csatlakozzon valamelyik networkhöz, ez ma az egyetlen járható út, hogy érdemleges bevételhez jusson és valójában nem kerül semmibe”. Remélem egyszer kicsit részletesebben is kifejti az álláspontját, mert kíváncsi lennék rá. A dolognak ezt az oldalát kevésbé ismerem…
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!
Sokszor a médiaajánlatokban (a Tiedben is) megjelenik hirdetési legetőségként a PR cikk. Ez így nem helyes. Még akkor sem, ha ugyan teljesen elterjedt már, és mindenki tudja, hogy miről van szó. A PR cikknek pont az lenne a lényege, hogy nem fizetett. Helyesen az ilyet mondjuk fizetett cikknek lehetne hívni. Az ilyen fizetett hirdetést meg is kell jelölni egy (x)-szel.
Ha már itt tartunk, akkor a helyes magyar írásmódja “pr cikk”, kis betűkkel :) Amúgy ismerem a különbséget, sőt eredetileg píáros vagyok. Mindennek ellenére ez a bevett neve, mindenki így használja. A régi rabbitblogon írtam ezt róla: “Gyakori eszköz az ún. pr cikk is, mely a szerkesztőségi anyagokhoz hasonló, ám azoktól jelzéssel, leggyakrabban (x)-szel megkülönböztetett, a hirdető szempontjai szerint megfogalmazott cikk. Ezért az elnevezésért a píárosok természetesen harapnak, hiszen ez egy fizetett hirdetés, nem pedig valódi pr cikk, mely hírértékkel bír, s teljesen ingyenesen jelenik meg.” (http://rabbitblog.blogter.hu/?post_id=36400)
semmi pp-lehetőség? semmi szöveges hirdetés? a nyuszit nem lehet megvenni? tessék kiegészíteni azt az ajánlatot :)
Teljesen igazad van, valóban pr a helyes írásmód, viszont a helyes kiejtés nem píár, hanem péer. :-)
Egyébként meg nagyon sok olyan dolog van, amit rosszul használnak az emberek, de ha már egyszer megtanították az egyetemen, hogy mi a különbség, akkor nem fogom csak azért rosszul használni, mert mindenki ezt teszi.
sdw: Vannak szöveges hirdetések és a nyúl naná, hogy eladó kilóra :D Egyéni, az ajánlatban nem szereplő megjelenésre – természetesen!!! – van lehetőség :)
mark.hu: ja, péer, de a “píár” meg kicsit más ízű ha van érzéked a stilisztikához :) Lehet mindent “helyesen” használni, ahogy az egyetemen megtanították, meg lehet úgy is, ahogyan a gyakorlatban működik. A választás az egyénre van bízva.
Ha jól tudom, a “péer” kiejtést a magyar pr szövetség fogadta el “hivatalosnak”.
Valóban faramuci, hogy össze-vissza ejtik, bár szerintem a “píár”-ban van egy “fontoskodó” kicsengés is :)
Viszont ha logikusan akarom végiggondolni, akkor a pr betük angol kifejezéseket rejtenek, ezért a pí ár lenne a következetes. Persze a “pécé”-t se ejtik sokan “píszí”-nek, ahogy a cd-t se “szídí”-nek….
Én csak köszönetet akarok mondani. Összeraktam egy website médiaajánlatát a te példád alapján és már jött is ez üzlet belőle. Köszi!
Szuper, ennek nagyon örülök!