Ma vált publikussá az IAB Hungary Adex online reklámköltés becslése 2012-re vonatkozóan. Az adatok alapján a hirdetők összesen net 35,65 milliárd Ft-ot költöttek digitálisra, így 14%- kal bővült az online reklámpiac. Az online reklámköltés arányát előzetesen 22%-ra becsülte az IAB.
A két legnagyobb szegmens, a display és a search egyaránt növekedett. A display piac mérete 16,789 milliárd Ft volt, ami 12%-os növekedést és 47%-os részesedést jelent. A display piac a 2009-es pofon után láthatóan kezd magához térni, ami nemcsak a nemzetközi szereplők – Google, Facebook – térnyerésének köszönhető, hanem a hazaiak erősödésének is. A search piac mérete 27%-os növekedéssel 12.433 milliárd Ft, részesedése 35% volt. A search piac bővülésének üteme ugyan lassult az előző évekhez képest, de továbbra is ez a szegmens növekedett a legnagyobb mértékben.
A listing piac 4,653 md Ft-tal stagnált és 13%-ot tett ki az online reklámtortából. Az email 7%-kal csökkent, ami 0,88 milliárd Ft-os költést és 2,5%-os részesedést jelent.
A mobil reklámköltésben módszertani változás, hogy az adatok mobil direktet (sms, mms stb) már nem tartalmaznak, viszont – display mellett – mobil search adatot igen. A mobil reklámköltés így 0,896 milliárd Ft volt, ami 2,5%-os részesedést jelent. Ha a 2011-es mobil display-t a 2012-es mobil display + search-csel hasonlítjuk össze, akkor a bővülés mértéke 245%-os.
Az Adex metodikája lehetővé teszi net-net becslés megadását is: az ügynökségi jutalék levonásával 33,6 md Ft-ra becsülte az IAB a piacot. Az online reklám aránya ez alapján kerül majd meghatározásra, amikor az MRSZ teljes reklámpiacra vonatkozó becslései is napvilágot látnak.
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!