Idén tavasszal is komolyan tobzódunk a konferenciákban, a magam részéről előre láthatóan az alábbiakon fogok még részt venni, azaz ezekkel kapcsolatban számíthattok beszámolóra vagy anyagokra.
Media Hungary – május 8-9., Siófok. Azt hiszem, az idén tizenhetedszer megrendezésére kerülő Media Hungary-t senkinek sem kell bemutatni, ez az a rendezvény, amin nagyjából mindenki tiszteletét teszi, aki ebben a szakmában dolgozik. (A másik ilyen az őszi Internet Hungary.) Az idei téma “A pénz beszól”, azaz hogy a nehéz gazdasági helyzetben nem egyszerű a hosszú távú célokra, új modellekre és koncepciókra koncentrálni, azokat sokszor a rövid távú haszonszerzés, a munkahely megtartásának kényszere és egyéb kevésbé nemes célok szorítják háttérbe. A konferencia programja a jelenre és a jövőre való koncentrálás közötti egyensúly megtalálására helyezi a hangsúlyt. Emellett idén kiemelt szerepet kapnak a mobil eszközök és a Facebook is.
IdejaX – május 11-12., Umag. Az IdejaX egy nemzeti hirdetési fesztivál, amelyet a horvát reklámügynökségek szövetsége (HURA) és a helyi IAB szervez. A rendezvényen az előző év legjobb horvát online és offline kreatív munkáit mutatják be és választják ki. Emellett a fesztivál a szakmai eszmecserének is fóruma kíván lenni. A rendezvényre számos nemzetközi előadót várnak, többek között a Forrestertől, Google-től és Digitas-tól.
Interact – május 30-31., Barcelona. Töredelmesen bevallom, hogy az összes itt beharangozott esemény közül erre vagyok leginkább kíváncsi. Az Interactot az IAB Europe szervezi, idei témája pedig a “Digital Brandscape”, amire sajnos frappáns fordítás nem jut az eszembe. Ezen az eseményen a szakma nagyjai gyűlnek majd össze megvitatni az iparág ügyeit, ügyfél, kreatív, európai bizottsági, média és technológia szolgáltatói oldalról egyaránt.
Az első nap délelőttjén IAB Europe belső programok lesznek, délután pedig kettéválik a program, az egyik szekció a digitális brandscape-re vonatkozó legfrissebb kutatásokkal foglalkozik, a másik pedig a szabályozási kihívásokkal, pl. a digitális magánszféra és viselkedés alapú hirdetések ügyével. A legfontosabb témák május 30-án:
- Public Affairs panel: a digitális magánszférával kapcsolatos kihívások és azok hatása mérésre, riportolásra és célzásra,
- az AdEx Benchmark kutatási eredmények első adatai az összeurópai online hirdetési piacról, idén már beleértve a mobil hirdetést is,
- a rendezvényen nyilvánosságra hozott, 28 európai piac médiafogyasztásával foglalkozó Mediascope Europe eredményeinek megbeszélése,
- Big Data panel: hogyan definiálja újra az adatok használata a hirdetési piacot,
- a digitális brandscape mérésének vitája hirdetői, kiadói és kreatív oldaról,
- online branding példák az IAB UK Brand Trilogy tanulmányaiból (Maggi, Starbucks, Lucozade).
Az esti gálán pedig kihirdetik a IAB Europe Research és a MIXX Awards győzteseit, azaz a legjobb európai digitális média kutatási projekteket és a legjobb online kamányokat.
A második napon a vitaindítót Peter Blackshaw, a Nestlé nemzetközi digitális vezetője és Lothar Höcker, a P&G globális digitális médiavásárlási vezetője mondja majd. Még ebéd előtt még lesz egy panel, amelynek témája, hogy a prémium hirdetési formátumok hogyan járulnak hozzá a márkamutatók alakulásához. Délután pedig számos európai és nemzetközi esettanulmányra lehet számítani a Promote Iceland, a Holler (pl. Dunhill), illetve a Microsoft Advertising képviselőjétől. Igor Beuker, a La Comunidad digitális ügynökség alapítója zárja majd a konferenciát egy gondolatébresztő előadással nyolc metatrendről, amelyek örökre megváltoztatják a digitális világot.
Az Interact konferenciáról elsősorban a Médiapiac hasábjain fogok írni, de témától függően biztosan lesz olyan is, ami itt kerül terítékre. Stay tuned.
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!
Szia! A Media Hungary program linkje javításra szorul.
@szögi köszi, valaki ellopta a http-t.