Az alábbiakban két olyan Internet Hungary-s prezentációt osztunk meg, amelyek az online kampányok céljaival, eszközeivel és mérési módjaival foglalkoznak, helyére téve a sokszor túlértékelt és félreértett átkattintás mutatót is.
Barnóth Zoltán (MEC Interaction) a prezentációjában arra kereste a választ, hogy van-e élet a CT-kampányok előtt. A választ mi is hamar lelőjük: igen, van élet a CT előtt és brandingnek hívják. A gondolatmenet onnan indul, hogy a kommunikációnak céljai vannak, melyeknek mérhetőnek kell lenniük, s típustól függően más KPI-vel fejezhetők ki. A kampányok alapvetően két típusba sorolhatók, az első – a „CT előtti” – a branding, a második – a „CT utáni” – a direct response kampány. Az internet a kezdetektől fogva elsősorban ez utóbbi területen bizonyított, a márkaépítésre gyakorolt hatásának vizsgálata ennél lényegesen később került a figyelem fókuszába. A prezentáció felsorolja a branding kampány lehetséges céljait, eszközeit, kutatási és mérési módszereit. Bár a hely és az időkeret nem tette lehetővé a részletekbe bocsátkozást, a prezentáció véleményünk szerint olyan ismeretanyagot összegez, amellyel minden médiatervezői és sales oldalon ülő kollégának illendő érdemes tisztában lennie. (Felzárkóztató képzés: A reklám helye, Rabbitbook.)
Szabó Ákos (Adaptive Media) is kérdezett az Internet Hungary-n, mégpedig azt, hogy hol van a pénz, hol van az a ∼3 milliárd forint, ami megjelenhetett volna az online piacon, ha a top 10 hirdető „rendesen”, azaz az internet reklámköltésből való részesedésének (14,4%) megfelelő mértékben költ online. A klasszikus online hirdetővel szemben, aki az elérés-banner-microsite tengelyen gondolkodik, a korszerű online hirdető nem vásárol a márkaoldalra forgalmat, hanem optimalizál a különböző eszközök és csatornák között, mélységi márkaélményt nyújt és interaktív formátumokat használ.
Mindkét előadó említette egyébként a Kattintó Klikket (köszönjük!), amiről a hét folyamán tudhattok meg részletes infókat odaát a CEMP Sales House blogon.
A szerző a CEMP Sales House munkatársa és foglalkozási ártalomként a Kattintó Klikk tagja.
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!
Bár ott voltam Siófokon, de jegyzetelni nem sikerült rendesen ezeket a preziket, így köszönöm ezt a megosztást!
Szerintem a korszerű hirdető ott kezdődik, hogy meg tudja határozni a célját és annak megfelelően hirdet.
A korszerű hirdető nyilván nem vásárol olyan microsite-ra forgalmat, ami nem hatékony, nem felel meg a céljainak.
Azonban ha a céljainak megfelelő microsite-ot készít és akciót, pl. lead-eket szeretne akkor talán a korszerű hirdető is vásárolhat célzott látogatókat az oldalára. Pl. a kötelező kampányban örülök ha a látogatók az oldalamon tarifálgatnak.
Én azt látom h edukálni kellene a hirdetőket (akár a sales house-oknak is) h követni tudják a változásokat, bár talán az alapok terén hiányosságok vannak.
Komplex módon nehezebb dolgozni, gondolkozni, magyarázni, hirdetni, de szerintem az lenne az eredményes.
Egy erős brand miért ne fogalmazhatna meg 2 célt, az egyikre brandépítő, kreatív display hirdetéseket venne, a másikra (mondjuk termékminta igénylés) pedig CT v CPA alapon, más kreatívokkal és formátumokban hirdetne.
Nem miért miért van ez ennyire kihegyezve, inkább arról kellene vitázni h hangoljuk össze a lehető leghatékonyabban a kettőt.
Vagy én látom rosszul?
István, senki sem vitatta a DR kampányok létjogosultságát, csak a fókusz indokolatlan mértékben helyeződött azokra, illetve az azoknál használt elszámolási módokra. Az átkattintás alapú elszámolási mód sok esetben a minél olcsóbb (branding célú) elérés megvásárlásának eszközévé vált. Ha megnézed, mindkét prezentáció felöleli az általad hiányolt témákat…