A display piac trendjei

Az eMarketer blogján jött szembe az alábbi rút, de hasznos prezentáció az USA online reklámpiacának, azon belül is a display hirdetéseknek a trendjeiről. A megosztáson túl érdemes néhány gondolatot ki is emelni belőle.

  • A display reklámköltés nagyobb mértékben növekszik, mint a teljes online hirdetési piac.*
  • A display piac növekedése nem elsősorban a régi nagy neveknek (Yahoo, AOL) köszönhető.
  • A display hirdetések növekedésének első számú forrását a videó jelenti, de azért a hagyományos bannerekre sem kell keresztet vetni.
  • A direkt válasz továbbra is fókuszban van, ezzel összhangban erőteljesen terjednek a teljesítmény alapú modellek.
  • A márkaépítésére fordított pénzek aránya egyre növekedni fog az online reklámköltésen belül, de van néhány hátráltató tényező (pl. hirdetési környezet, privacy problémák, túl komplex, sokszereplős piac).
  • A kreatívnak a hatékony online márkaépítésben legalább akkora szerepe van, mint az offline hirdetéseknél.
  • A konverziók a display és a keresőhirdetés mixéből származnak, de az egyes eszközök súlya iparáganként (és célonként) változó.
  • A display hirdetés keresést (is) generál.
  • Még mindig az átkattintás a leggyakrabban használt online mutatószám, annak ellenére, hogy a display kampányok esetében kevésbé használható.
  • A targetálási opciók közül még mindig a klasszikus demográfiai célzás a legelterjedtebb.

* A hazai piac szerkezete ettől eltér, s bár folyamatosan csökken a display részesedése (2009-ben 59%-os volt az IAB becslése szerint), még mindig lényegesen nagyobb, mint az USA-ban (tavaly 35%). A hazai online piac 2008-ban 42%-kal növekedett, ezen belül a display piac 30%-kal, 2009-ben a teljes piaci növekedés 7%-os volt, a display piac stagnálása mellett. Az online reklámpiac egyébként mindkét országban a teljes reklámtortának kb. 14%-át tette ki 2009-ben.

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!

Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!

“A display piac trendjei” bejegyzéshez 6 hozzászólás

  1. Érdekes számok. Nagyon kíváncsi leszek, a 2010-es adatok idehaza hogyan fognak alakulni. Jó lenne már, ha megint értékén kezelnék a display-t. Minden értelemben.

  2. A display hirdetések közé alapvetően a hagyományos és egyedi bannerek, illetve a szponzorációk tartoznak. Az hogy az eMarketer mit ért bele, az kiderül a prezentációból. Ha a display reklámköltést tekintjük, akkor beletartoznak a képes-szöveges és szöveges hirdetések is (de nem search, listings vagy edm).

  3. Reklámköltés szinten várhatóan beleszámít majd a link és a pr cikk is. Ami nem tartozik bele:
    – keresőhirdetés (Google, ETARGET stb.), akár szöveges, akár display
    – apróhirdetés
    – edm

Ne tartsd magadban a véleményedet!