Az eMarketer blogján jött szembe az alábbi rút, de hasznos prezentáció az USA online reklámpiacának, azon belül is a display hirdetéseknek a trendjeiről. A megosztáson túl érdemes néhány gondolatot ki is emelni belőle.
- A display reklámköltés nagyobb mértékben növekszik, mint a teljes online hirdetési piac.*
- A display piac növekedése nem elsősorban a régi nagy neveknek (Yahoo, AOL) köszönhető.
- A display hirdetések növekedésének első számú forrását a videó jelenti, de azért a hagyományos bannerekre sem kell keresztet vetni.
- A direkt válasz továbbra is fókuszban van, ezzel összhangban erőteljesen terjednek a teljesítmény alapú modellek.
- A márkaépítésére fordított pénzek aránya egyre növekedni fog az online reklámköltésen belül, de van néhány hátráltató tényező (pl. hirdetési környezet, privacy problémák, túl komplex, sokszereplős piac).
- A kreatívnak a hatékony online márkaépítésben legalább akkora szerepe van, mint az offline hirdetéseknél.
- A konverziók a display és a keresőhirdetés mixéből származnak, de az egyes eszközök súlya iparáganként (és célonként) változó.
- A display hirdetés keresést (is) generál.
- Még mindig az átkattintás a leggyakrabban használt online mutatószám, annak ellenére, hogy a display kampányok esetében kevésbé használható.
- A targetálási opciók közül még mindig a klasszikus demográfiai célzás a legelterjedtebb.
* A hazai piac szerkezete ettől eltér, s bár folyamatosan csökken a display részesedése (2009-ben 59%-os volt az IAB becslése szerint), még mindig lényegesen nagyobb, mint az USA-ban (tavaly 35%). A hazai online piac 2008-ban 42%-kal növekedett, ezen belül a display piac 30%-kal, 2009-ben a teljes piaci növekedés 7%-os volt, a display piac stagnálása mellett. Az online reklámpiac egyébként mindkét országban a teljes reklámtortának kb. 14%-át tette ki 2009-ben.
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!
Érdekes számok. Nagyon kíváncsi leszek, a 2010-es adatok idehaza hogyan fognak alakulni. Jó lenne már, ha megint értékén kezelnék a display-t. Minden értelemben.
Bocsi, de mi az a display hirdetés?
A display hirdetések közé alapvetően a hagyományos és egyedi bannerek, illetve a szponzorációk tartoznak. Az hogy az eMarketer mit ért bele, az kiderül a prezentációból. Ha a display reklámköltést tekintjük, akkor beletartoznak a képes-szöveges és szöveges hirdetések is (de nem search, listings vagy edm).
Akkor úgy kérdezem inkább mi az ami nem display hirdetés? :)
Például a keresőhirdetés, a szponzorált link, az eDM, a PR cikk stb.
Reklámköltés szinten várhatóan beleszámít majd a link és a pr cikk is. Ami nem tartozik bele:
– keresőhirdetés (Google, ETARGET stb.), akár szöveges, akár display
– apróhirdetés
– edm