Foglalkoztunk korábban olyan ingyenes forrásokkal, ahol a hazai internetező közönséggel kapcsolatos információk érhetők el. Ezek a források általában a teljes közönséggel foglalkoznak, ezért is érdekes a Sanoma internetezonok.hu oldala, amely – nem meglepően – az internetező nőkkel foglalkozik. Természetesen a nők célcsoportja is számos – pl. demográfiai és attitűd – változó mentén szegmentálható tovább, de ez már nem úszható meg fizetős kutatások nélkül.
A nemrég átdolgozott oldal egyrészt a Webaudit, másrészt a TGI adataira támaszkodik, s jó kiindulási alapot jelent az általános tájékozódáshoz.
A TGI adatok egyelőre némileg lógnak a levegőben, bízom benne, hogy azokhoz is készül majd olyan leírás és magyarázat, mint a Webaudit statisztikákhoz. Gyanús, hogy még nem került fel minden az oldalra, mert a feljebb linkelt blogbejegyzésben is vannak olyan adatok, amiket itt nem találtam meg (szubjektív anyagi jólét, vásárlási döntések meghozatala).
A grafikonokon túl hasznos lehet a Kreatívok menü is, ami a nevénél tágabb területtel foglalkozik: milyen témák, eszközök és kampányhossz optimális női célcsoport esetén. (Ennél a menünél is jó lenne frissíteni a nők arányára vonatkozó adatot.) Ennél a résznél kevésbé érezhető a női fókusz, inkább a kreatívok készítésének általános “szabályai” és szempontjai köszönnek vissza. (Érdemes lenne a szövegben említett minta kreatívokat linkelni, illetve a bannereken túli eszközökre is példákat mutatni.) Ha pedig már kreatív ismeretterjesztés folyik, akkor megfontolandó lenne további eszközökkel is kiegészíteni a felsoroltakat. Kérdés számomra, hogy az oldalra feltöltött kreatívok mi alapján lettek kiválogatva, mert ez sajnos nem derül ki. Esetleg ezek bizonyultak valamilyen szempontból hatékonynak? Vagy ezek a tipikus nőcis termékek, ajánlatok?
A legjobb lenne rövid esettanulmányokat közzétenni arról, hogy milyen tartalmú és elhelyezésű kreatívok voltak a leghatékonyabbak különböző kampánycélok esetén. (Persze ez leginkább az ábránd kategória, a saját bőrünkön is tapasztaltuk, hogy egy-egy esettanulmányt összehozni és a millió szereplővel leokéztatni nem egyszerű feladat. – a szerk.) Hasznos lenne egyébként, ha a médiaajánlatok is letölthetők lennének innen, jelenleg a központi site-ra kell átkattintani, és ott kikeresni a megfelelő oldalakat.
A főszerkesztők üzenete menü alatt vaskos pr szövegeket találunk, ezekkel nem foglalkoznék részletesebben. Van az oldalon egy játék is, ami arról szól, hogy az egyes termékek megvásárlásáról a nő vagy a férfi dönt-e a háztartásban. Kérdés, hogy ha már ott van ez a játék, miért nincs legalább egy rövid leírás erről a témáról is (ahogyan az említett blogbejegyzésben ígérték).
És hogy a recesszióról se feledkezzünk meg, amit nagyon hasznosnak találnék, és nem csak ezen az oldalon, hanem úgy általában a médiatulajdonosoktól: olyan hirdetési lehetőségek ajánlása, amelyek nagyon hatékonynak bizonyulnak valamilyen szempontból, pl. széles elérés kedvező áron, magas átkattintási arány, kiemelkedő értékesítési számok (ha áll rendelkezésre ilyen információ). Gondolok itt például arra, hogy egy év elején beárazott felület látogatottsága brutálisan megnőtt, ezért most fillérekért érünk el rajta felhasználókat, vagy kivettek pár hirdetési zónát, így kisebb lett a reklámzaj és jobban kattintják a hirdetéseket stb. stb. (Nem mondom, hogy nincs ilyen, de ritka.) Ez szerintem nagyon hasznos információ lehetne a hirdetőnek, és akkor nem feltétlen a legolcsóbb CT-csomagot akarná megvenni…
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!
EURÓPÁBAN a nőknek szóló tartalom jelentős részét (durván a felét) férfiak olvassák, és megfordítva. ez abból fakad, hogy a férfiakat érdekli, hogy mi kell a nőknek, és megfordítva. meg abból hogy az európai társadalmak többl kevésbé emancipáltak. egy női magazinban nem nőcis, hanem unisex (tömeg) termékeket kell hirdetni. egy férfi magazinban úgyszintén. megint csak triviális dolog. nem kell hozzá márketing (sic) szakértő.