Facebook hirdetések (és egy kis iWiW) – 3. rész

A bevezetés és az alkalmazások bemutatása után ma az aktivitás értesítőkről, ajándékokról és apróhirdetésekről lesz szó.

2. Mini-feed, news feed

A felhasználói aktivitásokat (kapcsolatok, profil változások, események stb.) megjelenítő mini-feedek bevezetésére 2006 szeptemberében került sor a Facebookon. A felhasználók azonban váratlan felháborodással fogadták az új fícsört, melyet a privacy elleni támadásként éltek meg. A Facebook egyébként azonnal reagált a történtekre és nagyobb kontrollt biztosított a mini-feed beállításaiban.

(A mini-feed a saját profil oldalon látható, saját változásokat, eseményeket jeleníti meg, a news feed pedig a belépés utáni nyitó oldalon jelenik meg, és az ismerősökkel kapcsolatos fontosabb történéseket mutatja.)

Amikor egy felhasználó csatlakozik egy Facebook oldalhoz, RSVP-zik egy eseményre, megoszt fényképeket, telepít egy alkalmazást stb., az automatikusan megjelenik a mini-feedben, illetve az ismerősök news feedjében, így az egyik leghatásosabb eszköz arra, hogy minél több felhasználó értesüljön egy adott oldalról, alkalmazásról.

A Facebook hirdetésekkel kapcsolatos “szakirodalom” nem győzi hangsúlyozni a feedek jelentőségét a disztribúciós folyamatban. Kérdés, hogy az iWiW esetében ez a hatás mennyire fog érvényesülni, hiszen tudomásunk szerint korántsem terveznek olyan erőteljes jelenlétet az aktivitások számára, mint amennyire a Facebook kiemeli őket. Az iWiW-en a felhasználó aktivitásaiból várhatóan egyszerre 4 db lesz látható a belépés utáni kezdőoldalon, illetve lesz egy külön oldal is csak az aktivitásoknak.

3. Ajándékok (Gifts)

A Facebook platform bevezetése előtt, 2007 februárjában jelent meg az online ajándékbolt, melyben egy dollárért lehet ajándékokat küldeni. (2008 októbere óta különbözhet az ajándékok ára.) A Facebook ajándékok nagy kedveltségnek örvendenek, és megjelennek annak a profilján, aki kapta őket. Az ajándékok szponzorációjával a hirdetők ingyenes ajándékküldést biztosíthatnak a felhasználóknak, és a kiemelt ajándék a nyitó oldalon is megjelenik.

Az ajándékok szponzorációja egyébként kedvelt megoldás a hirdetők körében. Az Indiana Jones legutóbbi részének kampányában például 250 ezer kalapot szponzoráltak, melyek néhány órán belül el is fogytak. A Ben&Jerry’s a szokásos “Free Cone Day” eseményét promotálta ezzel a megoldással, 500 ezer virtuális tölcsért szétosztva. A Facebook ajándékok a tömeges elérés mellett alacsony árukkal hódítanak a hirdetők körében.

Vajon az iWiW-es ajándékboltot ki csinálja meg?

4. Apróhirdetés (Marketplace)

Közvetlenül az alkalmazás platform bevezetése előtt, 2007 májusában jelent meg a Marketplace, amelyen ingyenes apróhirdetések helyezhetők el. Ezek hasonlóak a Craigslisthez, azonban elsősorban abban különböznek attól, hogy a hirdetések csak abban a networkben érhetők el, amelybe a feladója is tartozik.

Ilyen funkció természetesen az iWiW-en is van, “lakossági” apróhirdetők számára.

Holnap végre rátérünk a közösségi hirdetésekre, ezen belül is a Facebook oldalakra, a Facebook Beaconre, Facebook Connectre, a hagyományos hirdetési megoldásokra és az engegement hirdetésekre.

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!

Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!

Ne tartsd magadban a véleményedet!