Facebook hirdetések (és egy kis iWiW) – 1. rész

Addig is, míg az Origo lassan őrlő malmaira várakozunk az iWiW alkalmazásokhoz kapcsolódó hirdetési lehetőségek miatt, érdemes áttekinteni a “nagytestvér”, a Facebook elérhető megoldásait, a kevésbé sikeres próbálkozásokat, valamint néhány jó példát.

A Facebook és az iWiW között persze lényeges eltérések vannak, kezdve az elért felhasználók számával és a Facebook nemzetköziségével. A szolgáltatások megjelenése és funkciói között – nem meglepően – ugyancsak lényeges eltéréseket találunk, és azt a szolgáltatás-kavalkádot, amit a Facebook nyújt, várhatóan meg sem közelítheti majd az iWiW. (A Facebook Platform vs. OpenSocial eltérés inkább a fejlesztők számára érdekes.)

Ugyancsak tény, hogy a Facebookkal ellentétben az iWiW csaknem egy teljes piacot lefed, hiszen a hazai internetező közönség legalább kétharmada-háromnegyede – a Webaudit adatai alapján havi 2,9 millió egyedi látogató – megfordul rajta minimum havi rendszerességgel. A Facebook hirdetési szűrője alapján kb. 100 ezer magyar felhasználója van az oldalnak, azaz ebből a szempontból ő a “kistestvér”.

Az iWiW a Facebookkal ellentétben teljesen tele van aggatva hagyományos hirdetéssel (bannerek, displayek, miegymás), és ezt a modellt egészítik most ki az appok, illetve a hozzájuk kapcsolódó reklámlehetőségek, tovább növelve az inventory-t és elvileg a hirdetésből származó bevételeket is. Kérdés persze, hogy beindul-e az app biznisz, és ha igen, ez a jelenlegi gazdasági helyzetben elvon-e a banner hirdetésektől vagy inkább plusz bevételként jelentkezik majd. A látogatók érdeklődésének fenntartásában, a site-on eltöltött idő növelésében viszont egyenesen az egyetlen útnak tűnik az API megnyitása.

A Facebook folyamatosan próbálkozik újabb és újabb megoldásokkal, hogy a forgalmához mérhető részt hasíthasson ki a reklámköltésekből is, kevés sikerrel. (Pedig érdeklődésben nincs hiány, állítólag a vezető cégek 59%-a jelen van rajta Facebook oldallal.) Az iWiW-et ezzel szemben egy tudatosabb sales stratégia és a lehetőség szerint semmit se adjunk ingyen megközelítése vezeti.

Ezzel együtt érdemes áttekinteni a Facebook hirdetési megoldásait, amelyek nem kevés ötletet adhattak / adhatnak a hazaiaknak is, és fontos tanulságok levonását is segítik.

Szokásunkhoz híven nem álltunk meg 30 ezer karakter alatt, ezért az olvasók idegeit minél kevésbé borzolandó, négy részben jelentetjük meg a poszot. A mai bevezető után holnap az alkalmazásokról, holnapután az aktivitás feedekről, ajándékokról és apróhirdetésekről, az utána következő napon pedig a fizetős hirdetésekről lesz szó.

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!

Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!

“Facebook hirdetések (és egy kis iWiW) – 1. rész” bejegyzéshez 5 hozzászólás

  1. Az iwiw közel 2 éve lejárt lemez, az open source-val sem lesz jobb, mindenki csak belepiszkál, amúgy már nagyon sok ismerősömnek elege van s törlik le magukat róla. Ellenben a Facebook (ami az iwiw előtt is sokkal jobb volt, pláne azóta több közösségi együttműködés keretében is tesztelt jól működő (vagy némelyik kevésbé) applikációi igényesek és sokkal testre szabhatóbbak. Ergo, Iwiw- leszállóágban (Románia és a többi országban is inkább a Facebook, vagy a Frendfeed, vagy a mostanában egyre idegesítőbb és kezelhetetlenebb Hi5-be mennek át a magyarok. Aki szemfülesebb az a Twine-ben (szemantikus) és a Delverben, szintén fejlettebb közösségi portálba…

  2. @ChrisDry Azért a számok továbbra is azt mutatják, hogy a hazaiak az iWiW-en, myVIP-en és HotDogon vannak, nagyon leszakadva követik őket a külföldi oldalak (hi5, myspace, facebook). A hi5 is azért nőtt viszonylag nagyra, mert egy spamtanya. Az ismeretségi kör sohasem reprezentatív minta :)

  3. Sure. Az iwiw letarolta a magyar piacot, ez tény, sokan már a myvip-ra sem mentek át. Viszont semmi potenciál fejlődés nincs egyikben sem, fejlesztéseket mind2 helyen évek óta emlegetik de nem történt előrelépés, ami volt az hiánypótlás volt az eddigi nem működő vagy nem megfelelően kezelhető dolgokra. A hotdog gyerektanya, szintén nem reprezentáns, és elenyésző. A Hi5 szót sem érdemel. A facebook és a linkedin későbbiekben 2010 felé mindenképpen már csak a szemantikus portálok lehetnek a nyerők (Twine, Delver és ‘hasonszőrű’ társai).

  4. Visszajelzés: Turulcsirip - eaposztrof

Ne tartsd magadban a véleményedet!