A blog.hu szerint korai még megbecsülni a pontos adatokat az új hirdetési rendszer sikerére vonatkozóan, de az már most is jól látszik, hogy a bloggerek a vártnál sokkal jobban érdeklődnek a hirdetésmegosztásos (kétpúpú teve) modell iránt. A rendszer tegnap élesedett, ezért vélhetően az aktív (havonta legalább egyszer posztoló) felhasználók közül sem választott még mindenki, és akik választottak, azoknak is van 3 napjuk, hogy visszalépjenek csizmás kandúr (reklámmentes) státuszba (erre persze később is van lehetőség, akkor azonban a következő hónap végén tehetik ezt meg).
A bloggerek, ahogyan általában a kisebb látogatottságú site-ok tulajdonosai, nehezen tudnak hirdetőt szerezni, hiszen általában nem rendelkeznek kapcsolatokkal, auditált mérési és látogatói összetételre vonatkozó adatokkal, adserverrel, sales-es tapasztalattal és még sorolhatnám. Éppen ezért jelentene számukra megoldást, ha lenne lehetőségük arra, hogy a saját hirdetési helyük értékesítését, ami púp a hátukon, szintén az Index-re bízzák, s ebből valamilyen módon már részesedést is kapjanak. A gépház kommentek tanúsága szerint ez az igény a bloggerekben is felmerült.
Megoldást jelenthetne, ha például az egyetlen hazai micropayment rendszerrel, az Abaqoosszal együttműködve kiépülne egy olyan rendszer, amelyben a kétpúpú teve modellbe belépő bloggerek saját “pénztárcát” kapnak, ahova a pénzüket gyűjtögethetik, s ha összegyűlik egy pizzára való, akkor megrendelik mondjuk a Netpincéren, vagy vásárolnak vele máshol, sőt bizonyos összeg fölött a bankszámlájukon is elhelyezhetik. Az Abaqoos egyébként többféle megoldást is el tud képzelni erre vonatkozóan… (A pénzügyi megoldás teljes kidolgozásával inkább nem próbálkozom meg. =:)
A rendszernek, amellett hogy az Index címlap mellett plusz egy – nem is csekély – motivációt jelentene a bloggernek, további előnye lehet, hogy nem (feltétlenül) kell minden egyes bloggerrel külön szerződnie a blog.hu-nak (Index-nek).
Ezzel a lépéssel az Index nem kótyavetyéli el a hirdetési helyek felét, nem kell tartania attól, hogy egy harmadik szereplő ráteszi a kezét, fixen is el tud adni hirdetéseket a blogokra (nem fog mással rotálódni az oldalletöltések felében), illetve megteremti az alapját egy bevételmegosztáson alapuló blog networknek, amelybe külsős blogokat is bevehet.
A hirdetőnek pedig ez a rendszer azért előnyös, mert az Index-en keresztül zajlik a folyamat: nem kell az egyes bloggerekkel külön-külön egyeztetnie, a megvásárolt mennyiségek teljesítését a legnagyobb online médiatulajdonosok egyike garantálja, az ügyfél (vagy ügynökség) profi sales-essel dolgozhat, illetve nem utolsó sorban egyszerűbben tölti az Index-es vállalását “egy kis webkettővel”.
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!
jó ötlet.
tegnap találtam egy érdekes hozzáállást, ez a gChrome blog megoldása. mondjuk ha szervezne nekik valaki hirdetést, biztos nem utasítanák el, max akkor is ki lehetne írni, hogy a befolyt összeget is a chrome népszerűsítésére fordítják :)
A kérdés az, hogy vajon hol, milyen méretben, mennyire zavaróan és mennyire a blog tartalmától eltérő tartalommal fogják a hirdetéseket megjeleníteni. Ezekre most csak részben ad választ az index.
Egy blogolónak azt is is el kell döntenie, hogy a saját blogjával mi is a célja:
– Egy szakmai blogon egy mosóporos hirdetéstől a blogoló és olvasóját a hányinger kerülgetné.
– Egy vállalati blogon lehetősége nyílna a versenytársnak, hogy ott hirdessen. Ez “cuki” lenne.
– Általános, nevezzük lakossági blognak azonban szerintem ésszerű dolog fagyira gyűjtenie.
Ha nem esnek túlzásba az indexnél, akkor még működhet is a dolog.
Én kiváncsi vagyok, hogy kedvenc blogjaim vajon, hogy döntenek. Én már döntöttem.
@tsabeeka Úgy emlékszem, volt olyan ötlet is, hogy egyesületek és alapítványok hirdetéseit tennék ki, az sem rossz, ha már nonprofit a dolog.
@Field Castro Szvsz a jól targetált hirdetés lesz a ritkább, és mix-ben előfordulhat, hogy teljesen oda nem illő hirdetés jelenik meg egy blogon. A másik oldalról viszont ellehetetlenítené a sales munkáját, ha a bloggerek választhatnának, hogy mit nem engednek be. A céges blogokat eleve valamilyen egyedi deal keretei között lenne érdemes bengedni, pl. x-et költ indexes hirdetésre (ez szerintem most is így van), esetleg fizet a reklámmentességért, ha nem akar lemondani a címlap lehetőségéről stb.
Érdekes az Index hozzáállása, ők jelenleg nem akarnak egyenként megállapodni a bloggerekkel láthatólag. Több olyan probléma is van ugyanis, amivel nem tudnak (akarnak) mit kezdeni:
– célzott és nem banner alapú megoldások eladása
– a bloggerek kifizetésének a problematikája
– bevételmegosz (az Index nem szeret bevételt megosztani…)
IMHO az lesz, hogy lesznek független próbálkozások (több is), majd egy idő múlva kialakul valami értelmes modell, és azt mindenki át fogja venni (le fogja nyúlni).
@Konrad Ha nem kell nekik, majd kell másnak :) Mondjuk messze nekik lenne a legegyszerűbb megoldani.
az index meglepte azt, amit meg kellett lepnie. bevetelt szeretne latni a legsikeresebb kozossegi szolgaltatasabol. ugy gondolom, hogy az index kepes lesz ebbol a rendszerbol (vagy ennek egy kovetkezo verziojabol) a magatol elvart bevetelt megtermelnie. es ha igy lesz, a bloghu-ra nyugodtan mondhatjuk majd h konszolidalodott, bebetonozodott szolgaltatas a magyar weben. ami itt az igazi ujdonsag az nem is ez (bar szamomra nyilvan szimpatikus h az indexert aggodnak egyesek), hanem h a felhasznalo kapott most egy eselyt arra h az altala eloallitott tartalomert cserebe o is bevetelhez jusson.
nyilvanvaloan a felhasznalok szamara nem annyira egyertelmu h most mit is kellene csinalniuk. szivesen olvasnam az elso cikkeket/postokat arrol h milyen beveteli potencial van egy blogger szamara ebben a rendszerben. nyilvan a felhasznalokat is ez erdekli. valamint az h ezt a potencialt ok maguk ki tudjak-e aknazni.
a masik fontos tema szerintem h az ugynoksegek mikent reagalnak erre a fejlemenyre. kepesek lesznek-e a korabbiakhoz hasonlo erzekenyseggel es kreativitassal hozzaalni a blogokon vlao hirdeteshez, vagy ugyanazt a strategiat fogjak kovetni, mint azt mondjuk az index/origo nyitooldal, startlap vagy iwiw eseteben lathatunk.
egy harmadik fontos kerdesnek erzem h a bloghu long tail-teruletein okoz-e barmi valtozas akar az indexcimlapra kerules felteteleinek megvaltozasa, akar a hirdetesszervezes lehetosege.sajnos egy univerzalis hirdetesi rendszer sosem a minosegi kiemelest tamogatja. ezert is erdekes h az a 30-40 magasabb minoseget probukalo blog hogyan gondolkodik blogolasrol, hirdetesrol.
egy negyedik szempontkent szeretnem hangsulyozni h ma magyarorszagon nem tudok olyan emberrol, aki a blogjaval megtermelt beveteleibol elne.
@HH szerintem azoknak az aránya is elenyésző (az összes blogot tekintve), akik azért írnák, hogy megéljenek belőle. sőt, még pénzt sem feltétlen akarnak látni belőle. egyszerűen csak él egy viszonylag érthetetlen általános reklámellenesség a fejekben.
Mikor láttam ezt a konstrukciót, egyből a bevételmegosztás jutott az eszembe, meg az, hogy a mostani struktúrának mi értelme van? Az lehet a felezés oka, hogy nem bízik benne az index, hogy el tudja adni a felületeket? Vagy egyszerűen nem akar az utalásokkal bajlódni?
Mondjuk ha a fennmaradó részre vállalna feles értékesítést, akkor sem hiszem, hogy 1-2 blog kivételével ez olyan pénzösszegeket tudna generálni, amiért egyáltalán megérné utalni. Persze az tény, hogy hirdetői/ügynökségi oldalról ez aggregáltan egy érdekes piac lehetne.
@Iron1 Lásd Konrád kommentjét! :)
@Rabbit: Egy QFT tényleg egyszerűbb lett volna. :D (Mentségemre szolgáljon, hogy elolvastam Konrád kommentjét, de kicsit lemerült az agyam, s félzombi módban vagyok. :))