Szerencsére a kutatócégek minden évben hasznos adatokat felvonultató prezentációkkal készülnek az Internet Hungary-re, s ezek fel is szoktak kerülni a hivatalos oldalra. Idén is elkezdtek felkúszni az első prezentációk, ezek közül szemezgettünk néhány hasznos darabot.
GfK: 2010-re megkerülhetetlen!
Mit tartalmaz? Az internethasználat leggyakoribb céljai; online tevékenységek; az Origo-Index-Startlap hármas látogatottsága, kedveltsége; a fiatalok tevékenységei, érdeklődése, reklámokkal szembeni attitűdje, internethasználata (az egyes korosztályok internethasználatának különbözőségei); az információs társadalom helyzete; pénzügyi szolgáltatások igénybe vétele, online banking és hivatali ügyintézés; internet penetráció; a magyar internet fogyasztó érdeklődése, szabadidős tevékenységei, életstílusa, médiafogyasztása, hirdetésekkel kapcsolatos attitűdjei; a mobilhasználat céljai korcsoportonként; mobil vs. vezetékes; online vásárlási szokások, online fizetés; videómegosztás és online tévé stb.
Szonda Ipsos: 2010-re megkerülhetetlen!
Mit tartalmaz? Internetpenetráció; internetezéssel töltött idő; online tevékenységek; az internethasználat célja; fogyasztói tipológia csoportok affinitás indexe a legalább havonta internetezők körében; lapcsoportok olvasása; rádióadók hallgatása; tévéadók nézése; az internetet nem használók megoszlása iskolai végzettség, településtípus, innováció befogadási csoportok szerint; online reklámokkal szembeni attitűd; az internethasználók és a teljes lakosság megoszlása településtípus szerint; interaktív tévé szolgáltatások ismerete és használata (UK); online vs. print – multiplatform közönségadatok stb.
NRC: Magyarországi internet penetráció – 2008 első félév
Mit tartalmaz? Az internet penetráció növekedése; internet penetráció a szomszédos államokban; az internetezők aránya nem, korcsoport, településtípus szerint; otthoni számítógéppel és internettel való ellátottság; az otthoni internethozzáférés típusai.
Az NRC kutatása az E-kereskedelemről
Mit tartalmaz? Online vásárlók száma, aránya egyes internetezői csoportokban; az online vásárlás előnyei; online vásárolt termékek, szolgáltatások; egy internetezőre jutó online költés; vásárlási helyek; online áruházakkal szembeni elvárások; webáruházak hasznosnak ítélt szolgáltatásai stb.
NRC: VMR.eco adatok – érdekességek üzleti döntéshozókról
Mit tartalmaz? Otthoni internetkapcsolat; mobilinternet használat; RSS használat; online vásárlás és fizetés; számítástechnikai eszközök használata; kedvelt szabadidős tevékenységek mikro-, kis- és közép-, valamint nagyvállalatok döntéshozói körében.
Szonda Ipsos: Kid.comm – A gyerekek kommunikációs szokásai
Mit tartalmaz? Kedvenc site-ok; médiatípusok megítélése; véleményvezér területek stb. a 8-14 éves gyerekek körében.
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!
Nagyszerű összefoglalás, köszönöm.
Gratula, kezdek ideszokni. Mondjuk erdeklodve es kisse meglepodve neztem a GFK felmereset, amely a harom nagyot (Origo-Index-Sanoma) elemzi, majd fölé irja, h “ki lesz a negyedik”… persze értem, h valoszinuleg ok harman fizettek a kutatast es eppen ezert szol roluk, de efole kiirni, hogy ebbol a harombol ki lesz a negyedik — ez kisse ironikus .-))
kis önfény, a díjnyertes prezi az ‘Új online üzleti modellek!’ kategóriában, hanggal
http://soobrosa.wordpress.com/2008/10/20/presentation-szindbad/