Mihez kezdjek a site-ommal? (3. rész)

A sales house-ok részletes bemutatása után – a sorozat utolsó részeként – rá is térhetünk arra, hogy mit nyújt a belépő oldalak számára a tagság, s mit kell vállalniuk érte.

Mit nyújt a tagság?

Először is profi értékesítést, melyhez kialakult, működő kapcsolatrendszer társul. Ez a két dolog az, ami a kisebb független oldalaknál szinte biztosan hiányzik.

Másodszor pedig technikai hátteret, mely az oldal forgalmának méréséhez, illetve a hirdetések kiszolgálásához szükséges. (Ehhez kapcsololódóan az oldalak igény esetén technikai segítséget is kapnak.)

Az Atlantis és Evo Media kivételével a sales house-ok biztosítják az oldal forgalmának méréséhez szükséges, hirdetők által hitelesnek tekintett és elvárt Webaudit mérőkódot. Az AdNetwork és nagyobb látogatottságú Mommo partnerek Gemius mérőkódot is kapnak.

A sales house-ok mindegyike biztosítja a hirdetések kiszolgálásához szükséges adservert, ami az esetek többségében az Adverticum. Az Adaptive Mediánál a mérőkód és az adserver biztosítása megállapodás kérdése.

Az Adaptive Mediánál az együttműködés része a site részére történő tanácsadás is. A Mommónál  tartalomfejlesztési, layout és design területen is van lehetőség szorosabb együttműködésre, és minden esetben vállalják az oldal “termékké” alakítását, pozicionálását.

Az Evo Media esetében a VMR kutatásban való részvétel is része a “csomagnak”.

Mit kell tenni cserébe?

Nem utolsó szempont az sem, hogy a site-nak mit kell vállalnia a sales house tagságért. Itt általában a kizárólagosság kérdése kerül elsőként szóba: azaz van-e lehetőség direkt hirdetésre vagy csak az adott sales house-on keresztül bonyolódhat le kampány.

A feljebb ismertetett sales house-ok csak az ügynökségek felé kérnek kizárólagosságot. Direkt hirdetések futtatására minden esetben van mód. A megállapodás része az is, hogy az oldal más sales house-szal nem szerződhet.

Sok esetben alapvető probléma, hogy az adott site „több vasat tart a tűzben”, azaz többféle csatornán is próbál dolgozni, pl. több sales house-tól fogad hirdetéseket. Mivel ez mind a mi, mind például az ügynökségi oldal munkáját megnehezíti, ilyenkor arra kérjük az oldalt, hogy változtasson ezen. Mivel ez tényleg sarkalatos pont, előfordult, hogy emiatt lett vége egy-egy együttműködésnek.” – mondta Gricz Móni.

Az ab&c Target, ha nem biztos az oldal sikerében, előfordul, hogy nem a teljes értékesítésre, hanem egyes zónákra köt kizárólagosságot.  “Sok esetben jól működik az a modell, hogy mi saleselünk az ügynökségeknek + nagy hirdetőknek, a portál pedig kihalássza a saját szakmai berkeiből a kkv-kat.” – tette hozzá Bézi Orsi.

Péli Árpi emelte ki annak a fontosságát, hogy mindig új tagokkal frissüljön a network. Ez mind a látogatottság növelés, mind egyes oldalak networkről networkre vándorlása miatt lényeges. “Mindig ott a kockázat, hogy bevezeted, felépíted a site-ot, és ekkor úgy érzi, hogy az értékesítést most már maga akarja megoldani.” – tette hozzá Árpi.

Milyen bevételte lehet számítani?

Ez persze a legérdekesebb és egyben legnehezebb kérdés is, amire nyilván senki sem válaszol szívesen.

A megállapodások a listaár kedvezményekkel (mennyiségi kedvezmény, 15%-os ügynökségi jutalék, csomagkedvezmény stb.) csökkentett összegének, a net-net bevételnek az elosztásán alapulnak. A sales house-ok ennek 40-60%-át tartják meg, s általában nem tesznek garanciát arra vonatkozólag, hogy mennyi bevételt fognak termelni az oldalnak.

Bevételt nehéz prognosztizálni: ez nagyrészt magától az oldaltól függ (célcsoport, design, hozzáállás, stb.), és attól is, hogy egy-egy oldalhoz mennyire sikerül hozzászoktatni a hirdetőket, mennyire fogékonyak, érdeklődőek az oldal olvasói.” – foglalta össze Gricz Móni.

Bézi Orsi konkrét összeget is mert mondani egy olyan site várható bevételeire vonatkozóan, amely megüti az elvárt látogatottsági limitet. Ez pedig havi net-net néhány tízezer Ft-nál kezdődik, és több százezer Ft-ot is elérhet. Péli Árpi százezres nagyságrendet mondott a tavaszi és őszi intenzívebb időszakokra olyan hírsite-ok esetében, amelyek elérik a látogatottsági limitet.

Egyedül Árpi említette meg azt az egyébként általános problémát, hogy a start-upok felépítésénél a készítők nem gondolkodnak el azon, hogy az egész vállalkozásból hogyan lehet majd pénzt csinálni. Azután ha “véletlenül” sikerül látogatottságot szerezniük, hirdetőjük is akadna, akkor szembesülnek vele, hogy nincsenek meg a hirdetés technikai feltételei. Pedig mennyivel egyszerűbb lenne, ha előre kialakítanák a tipikus hirdetési helyeket, amik legalább az egyik nagy médiatulajdonos kreatív méreteivel összhangban vannak (azaz hadd ne kelljen már csak miattuk külön mutációkat gyártani). Akkor nem kellene utólag küzdeni vele, hogy mégis hova kerüljenek azok a fránya kreatívok…

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!

Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!

“Mihez kezdjek a site-ommal? (3. rész)” bejegyzéshez 33 hozzászólás

  1. Annyit hozzáfűznék a sales house kockázatokkal kapcsolatban, hogy van, mikor a sales house “elfelejt” egy-egy kisebb oldalt. Anno beléptünk az AdNetworkbe, s elég fura volt, hogy eleinte rendszeresen voltak hirdetések, de elsősorban a reggeli órákban, utána ezek is elmaradoztak. Az oldal látogatottsága és színvonala folyamatosan javult pedig. Mindeközben a versenytársnál – teljesen ugyanaz a célközönség, hasonló látogatottság – folyamatosan kint voltak az AdNetwork hirdetések. Miután erre rákérdeztünk, annyi volt a reakció, hogy “ja, tényleg, megfeledkeztünk rólatok…” Azóta ismét futnak az oldalon hirdetések. (Közben én kiszálltam, de ez nem ide tartozik.)

    Ami még érdekes lehet, hogy az AdNetworknél kint van egy elvi tarifarendszer, ami némileg megtévesztő lehet a belépni szándékozóknak. A feltüntetett AV alapú elszámolás nagyon ritka, úgy 95-99%-a a hirdetéseknek CT alapú volt, természetesen az elvi árnál jóval alacsonyabb áron. Az AdNetwork szerintem amolyan “zsebpénz” inkább, meglehetősen nagy látogatottság és jó CT rate kellene ahhoz, hogy akár egyetlen embert is eltartson.

  2. Két dolog lehet adott:
    A) mikor kis portálnak a pénz teremtés nem az elsődleges célja.

    Ilyenkor a sales house nagyon jól jön. Ez pont olyan, mint hobby paradicsomtermesztés. Kicsit kemény, kicsit zöld, de olcsó és ehető.

    B) Amikor egy portál üzleti céllal működik és bevételeit a hirdetések eladásából származik.

    Ilyenkor a szerkesztők, stb. árát ki kell termelnie a hirdetéseknek, ha tetszik ha nem.
    Ez azt is jelenti, hogy el kell érni egy min éves árbevételt, amely determinálja azt is, hogy mennyibe kerül min. egy felület egy siteon.
    Na most ilyen esetben, ha becsatlakozik + egy szereplő a rendszerben, akkor annak csak az lehet eredménye, hogy valaki rosszul jár, amely lehet a hirdető, a portál vagy a maga az olvasó is.

    Ugye azt történék, hogy azt a munkát, amit eddig az ügynökség csinált azt most a sales house fogja, de ettől még az ügynökség nem kap kevesebb mennyiségi kedvezményt és jutalékot sem. Vagy igen?

    Adottak pl. az alábbi paraméterek:
    (ügynökségi) mennyiségi kedvezmény: 40%
    Ügynökségi jutalék: 15%
    Sales House jutaléka: 50%
    cégnél dolgozó értékesítő jutaléka pl. 8%

    Ha portál min 100 pénzt akar kapni egy felület eladásából (különben lehuzhatha a rolót), akkor a listárak így számolódnak ki:
    X=100/(0,6*0,85*0,5*0,92)=426
    A helyzet annyiban változik, hogy eddig a hirdetőnek a 15% jutalékkal kellett többet fizetni a 100 pénz- től. (Ügynökségnek teljesen jogosan jár a 15%) Tehát a hirdető az ügynökségtől 115 pénzért vette a felületet, míg most cca 155-ért fogja. Vagy az történik, hogy portál kirugja a szerkesztői felét és ezután az olvasók gyengébb minőségű tartalmat kapnak. Illetve az is megtörténhet, hogy a portál feladja a küzdelmet.

    Tehát nem mondom, hogy rossz a sales house, hanem azt szeretném mindenki számára nyílvánvalóvá tenni, hogy ennek ára van.

    Minél több szereplő árulja ugyan azt a paradicsomot, annál drágább lesz a paradicsom, vagy annál romlottabb :)

  3. Sziasztok,

    Apró adalék a számokhoz:
    Tavaly, mikor az abcnél voltunk tőlünk 80%-t kértek, és 20%-t akkor is (vagy 15? már nem emlékszem), ha mi saját magunk hoztunk hirdetőt.

    üdv
    T

  4. porkolt: nem sok az egy picit? nyilván hogyha hoznak töménytelen hirdetőt, még esetleg el is mehet, de gyakorlatilag az ő hirdetéseik egyötödét eladva ugyanott vagy, mindenféle lehúzás-feeling nélkül.

  5. @Atisp Ehhez azért azt is hozzá kell tenni, hogy mesterségesen magasan vannak tartva a listaárak pont a magas kedvezményszintek miatt. Kérlek, ne felejtsd el, hogy az ügynökségek általában a kedvezmény egy jelentős részét (beleértve az ügynökségi jutalékot is!) tovább is adják az ügyfeleknek, sőt sok esetben csak a fee-ért dolgoznak. Az pedig, hogy valaki (értsd: az ügynökség), aki 100 milliót elkölt, – normális esetben – nagyobb kedvezményt kap, mint aki csak 1 milliót, teljesen érthető, és semmilyen területen sincs másként.

    A sales house nem végzi el a munkánkat, csak megkönnyíti. Nem lenne módunk, időnk egy kampányhoz mondjuk 20 különböző emberrel egyeztetni, főleg ha ezek az emberek nem ismerik az online sales alapfogalmait, a hirdetői elvárásokat, a piac működését. Pont emiatt egyáltalán nem is tudnánk tervezni velük, ha ezek a sales house-ok nem lennének…

    A site-nak lehetősége van rá, hogy saját (direkt) hirdetőt szerezzen, ha tud, ha azonban nem, vagy szeretne másokat is megnyerni, akkor ezért a szolgáltatásért neki is kell adnia a bevételből a sales house-nak. Valamit valamiért.

  6. @porkolt Köszi az infót! Kíváncsi lennék még más érintettek véleményére is, hiszen pont ez az, amit a sales house nem fog nekem elmondani, vagy ha elmondana sem írhatnám le a gördülékeny napi együttműködés fenntartása érdekében :))

  7. @Rabbit. Igen természetesen tudom, hogy mesterségesen vannak magasan tartva az árak és mint írtam is letisztítva a dolgokat a hirdető az ugynükségtől nem 100 egységért veszi az adott felületet, hanem+ 15%-ért többért. Tehát általában az ügynökség max 15%-ot keres egy médiavásárlással. A nagyrészt csak virtuálisan (alap idulás e téren 25-40% között van) létező mennyiségi kedvezményt automatikusan tudtommal továbbja. Tehát egy ügynökség, aki a szellemi munkát végzi max 15% kedvezményt kap, míg a sales house aki csak mennyiségre értékesít 40, 50, vagy akár 60%-ot is. (Ez a 40-60% már viszont relizált, tehát vagy hirdető vizet többet vagy a portál enged erején felül).

    Ahol 1-2 fő csinál egy sitot ott valóban célszerű lehet a Sales House. Nyílván ezek a felületek így olcsóbbak lesznek, de azt nem szabad elfelejteni, hogy a cikk oldalon egy billboard hirdetésnek más az értéke, akkor ha 5 másodpercig látja valaki a hirdetést vagy 5-10 percig. Az is mást jelent, hogy naponta 500 ember véletlenül rátalál egy sitre (pl. a Gooleban beírja, hogy alma) és az is, ha pl. 50 000 ember rendszeresen visszatér ugyanarra az oldalra, mert szereti, kedveli a stílusát, érdeli tartalom, stb. Tehát 100 picike site összefogva is kevesebbet ér, mint egy nagy.

    Az portál, aki viszont 10-20 szerkesztőt foglalkoztat, annak azért csak kell/szükségszerű egy olyan értékesítőt találnia, aki ért ehhez a dologhoz és tud az ügynökségekkel is egyeztetni. Egyébként egy csomó területen van olyan, hogy az értékesítést más végzi 1-3-5% vagy esetleg 10% jutalékért cserébe, de 40-60%-ok nem nagyon repkednek. Kivétel talál a mezőgazdaság, mert ott szintén egy kistermelőnek nagyon kicsi az alkupoziciója, de nem is mondja senki, hogy jól van ez így.

    Azért furcsán hangzik, hogy 10-15 ember fizetése azon múlik, hogy a sales house nem felejti e ki őket vagy nem jut rájuk elég figyelem a több száz másik portál mellett.

    Az internet egyébként azért jó, mert nagyon jó targetálható. Pl. aki linux szerver telepítést akar eladni, akkor tud találni olyan blogokat, fórumokat és portálokat, ahol csak ezzel foglalkoznak.

    1000 db. napi 500 fős portált összefogni, olyan megfontolásból, hogy pl. 80%-uk 20-40 év közötti és nő nem sok értelme van, hiszen ezek a portálok tematikusan teljesen eltérők (pl. az egyik az abortusszal foglalkozik, míg másik a babaápolással) Erre ott a TV. Az internetet perszelehet tömegmédiaként is kezelni, de ennek a médiának nem ez az erőssége.

  8. @Atisp Normális esetben az ügyfél az ügynökségtől olcsóbban veszi a felületet, mintha maga keresné meg a site-ot, hiszen az ügynökség az éves költésvolumene miatt – normális esetben – sokkal nagyobb kedvezményt kap (s így ebből át is tud adni), mint az az ügyfél, aki éves szinten – nyilván – jóval kevesebbet költ el ott. Az ügynökségi jutalék régebbről maradt fogalom, valójában nem ez az, ami megmarad az ügynökségnek. De látom, hogy nem minket szidsz (elsősorban :), úgyhogy csak fyi írom.

    A nagy site-oknak megvan a maguk értékesítői csapata, esetleg sales house jelleggel (a saját tartalmakon túl partnerségek is vannak). Nyilván egy bizonyos (látogatottsági, bevételi) szint után ez megléphető. Lásd Generál site-ok kilépése az Evo Mediából, és saját sales house-ba szerveződése (Atlantis).

    Szerintem 10-15 ember nem dolgozik egy olyan oldalnál, aminek nincs biztos bevétele. A kisebb site-ok általában hobbi projektek, nem megélhetési források. A nagyobb site-okról meg nehéz is megfeledkezni :)

    Utolsó bekezdés: van ilyen pedig, nagyobb hirdetőknél egészen gyakran. Pl. kutya fogtisztítót szépen beterveztük tematikus site-okra, utána pedig mehettünk általános, tágabb célcsoportot elérő oldalakra edukációs céllal. Mindent a célok döntenek el, nem minden a pontosan targetált megjelenés, illetve az eladás – ez a kkv-k esetében non plus ultra. Az ügynökségek viszont általában nagy ügyfelek kisebb-nagyobb kampányain dolgoznak, ahol a branding, általános edukáció, informálás egyaránt fontos cél lehet.

  9. Nyílván aki nagyobb volumenben vásárol az nagyobb kedvezményt kap. Én nem akartam szidni senkit, csak azt akartam volna valahogy jelezni, hogy egy sales house kevés hozzáadott értéket rak a történethez, nem úgy mint pl. egy ügynökség (tervezés, stb.) vagy maga a portál, aki előállítja a tartalmat. Ehhez képest 40-50% jutalékért dolgoznak.

    Melyik más területen keres egy értékesítő/ügynök/alkusz 40-50% jutalékot? Nyílván lesz majd itt is verseny, ha minden piaci rendnek megfelelően alakul és akkor lesz ez kevesebb is :)

  10. Konkrét példákat nem fogsz írni? Mert ez így eddig nem sok info. Mondjuk kíváncsi vagyok arra, hogy egy ilyen sales house felveheti e a versenyt, pl az adsense hirdetésekkel. Kicsi oldalak alatt mit értesz? kb hány látogató( tól-ig)?

  11. Konkrét példákat nem is írhatnék, ezek üzleti titkok, amiknek ha a birtokában lennék (külső szereplőként nyilván nem vagyok), akkor sem adhatnék ki. Legfeljebb az érintett site-ok szivárogtathatnak ki erről infót, ha akarnak. Lásd pl. feljebb Iront és a Pörköltet.

    A sales house-nak nem kell versenyeznie az AdSense-sel, teljesen más a kettő és nem is zárják ki egymást. A sales house általában azért kell, hogy olyan hirdetőket hozzon a site-nak, akiket maga nem tud megnyerni (pl. ügynökségeken keresztül költő nagyvállalatok).

    Kis oldal: attól függ, milyen tematikában. Általánosságban mondjuk 15 ezer UU/hó, de mondjuk egy hírsite-nál a havi 100,000 UU sem számít olyan hűde soknak…

  12. Rabbit írja: “sales house-nak nem kell versenyeznie az AdSense”-el.
    Miért nem? Az AdSense automatikusan targetál, a bevételek jó részét átadja az oldalgazdának. Nem köt ki különösebb feltételeket.
    Oldalgazdaként miért válasszam a “sales house”-t az AdSense, vagy az eTarget helyett? Többet hoz?

  13. Attól, hogy tagja vagy egy sales house-nak, futtathatsz eTargetet vagy AdSense-t is. Nem csak egy hirdetési zóna lehet egy site-on.

  14. Rabbit ezzel csupán egy gond van. Értelmes ember nem úgy építi fel a honlapját, mint pl az index. Mennyi hirdetés is van rajta? 10-12? Egyszerűen nincs hely annyi hirdetést futtatni, mert egy bannertemető lesz a honlap és a látogatók elhúzni a francba/adblockot használnak. Jah meg legtöbb sales housenál van olyan feltétel, hogy kötelező pop-up hirdetést használni. Ez mennyire éri meg? értsd: pop-up = kevesebb látogató+több adblock használat = kevesebbszer jelenik meg a hirdetés = kevesebb bevétel? Az adsense meg igenis ellenfél, mert ott is hirdetnek a nagyok és nem mindegy, hogy ott 1 kattintás után mennyit fizetnek.
    Vmi olyasmi írásra számítottam ahol konkrét számokat fogsz írni. Nem muszáj egy adott oldalról pontos infokat írni, csak egy példát írj. téma, látogató, x bevétel, y bevétel. De ez inkább csak egy promó lett a sales houseoknak és már bocs, de asszem megint látszik, hogy a magyar marketingesek nem állnak a helyzet magaslatán.

  15. Jah meg egy dolgot kifelejtettem. sales houseoknál többnyire milyen hirdetések jelennek meg? szöveges hirdetés vagy banner? Mert a bannereknél az átkattintási arány a béka segge alatt van, az AV pedig itt nem nagyon játszik, mert kis látogatottságú oldalakról van szó, így az alig hozna vmit. Persz ez függ, hogy mennyit fizetnek megjelenítésenként, de általában keveset.

  16. @tomtom Sajnos egy poszt sem tud megfelelni minden igénynek, különösen az olyanok, amiket nevüket vállaló személyek írnak (pl. én :).

    Még egyszer: én egy ügynökségnél dolgozom, nem állnak rendelkezésemre információk a sales house-ok vagy site-ok hirdetési bevételeivel kapcsolatban.

    Úgy gondolom, hogy kellő piacismeret hiányában – Index-es kampányok hatékonysága, AB használat, pop-under ctr%, kereső vs. display piac mérete, jelentősége Magyarországon – nem túl elegáns engem vagy egyéb “marketingeseket” meg/elítélni.

  17. nade rabbit, ha te most chicagoban elnel es a fenti kommented a denveri mediapiacra vonatkozna, akkor azt mondanam, h ok, elhiszem , h nincsenek infoid meg piacismereted.
    de konyorgom, ez mo. van 10-15 ember. ugyanazokkal megy a korbepacsi minden “konferencian”, mindenki ismer mindenkit, mindenki tud mindenkirol mindent. szoval ha akarnal, akkor tudnal kozolni infokat. vannak szep tortenetek. mas kerdes h akkor a diszes markteingbagazs ugymond kivetne magabol es kereshetnel masik munkahelyet.

  18. ad1: a popupok az elmúlt pár évben visszaestek menyiségben (semmi statisztikai háttere nincs, csak kevesebbel találkozok…)
    ad2: tomtom, milyen publikációk, illetve megjelenéseket lehet olvasni tőled?
    ad3: Rabbit, mit lehet kezdeni pl a blog.hu oldalakkal?

  19. @devizakozep a piacismeret hiánya nem rám vonatkozott, hanem a kommentelőre, aki háttérismeretek nélkül dobálózott innen-onnan hallott infókkal :)) a kommented második részére pedig már válaszoltam is ezzel: “sajnos egy poszt sem tud megfelelni minden igénynek, különösen az olyanok, amiket nevüket vállaló személyek írnak (pl. én :)” nyilván nem fogok és nem is akarok nyiltan szembemenni senkivel. gondolom nem véletlen, hogy te egy helyen sem fedted fel, ki vagy, feltételezem, hogy nem akarod magad diszkvalifikálni a szakmából :)

  20. Szia Rabbit, örülök, hogy rátaláltam a blogodra, ki is olvastam az egészet. Hamarosan én is hasonló problémával nézek szembe, több portált csinálunk párhuzamosan, amelyeken szeretnénk majd hirdetési helyeket értékesíteni. Ez a 40-60%-os jutalék kiábrándítóan hangzik, semmiképp se mennék bele. Ami érdelekne, és a kommentekben már érintőlegesen volt szó róla, az adsense vs hazai ügynökségi hirdetések téma. Ha van erről bármiféle statisztika, melyik éri meg jobban és kinek? Én a magam részéről bannolnám a színes izgő-mozgó-kunkorodó flash bannereket, felhasználóként is adblockerrel netezek, de a szöveges hirdetések sokkal kevésbé irritálóak.
    Szóval ha lesz időd erről a témáról írni valamit, az adsense hatékonyságáról magyar viszonylatban, azt megköszönném.

  21. @dog keresőhirdetéssel kapcsolatban inkább a “kollégákat” ajánlanám, OMB, Invalid Click, SEO blog, Link building (a linkjük a blogrollban megtalálható)!

  22. Tudom, hogy az AdSense meg az eTarget is mehet más hirdetésekkel együtt.
    De arra nem adtál választ, hogy a sales house-oknak milyen előnyük van/lehet a fentiekkel szemben.

  23. Azért nem hasonlítottam össze, mert szerintem teljesen más kategória a kettő. Az egyik alapvetően szöveges, a másik sokkal inkább display. Az egyik automatizált, licit alapú, a másik személyes egyeztetések, megállapodások alapján fut (nem csak CT alapon). A display piac Magyarországon sokkal erősebb, mint a keresőhirdetéseké, lásd http://www.rabbitblog.hu/2008/04/09/online-reklampiac-meg-1x/. A sales house-on keresztül a hirdető (ügynökség) pontosan meg tudja határozni, hogy melyik site-on szeretne megjelenni, akár bannerral, akár pr cikkel, akár szponzorációval, amelyeknek az árazása egészen más kategória, mint a keresőhirdetéseké.

  24. iacocca

    ad2: vki ír a marketingről és vki pedig csinálja. ;)

    Rabbit. index kampányok hatékonysága? hogy is mondják… katasztrofális? ;) indexen egyedül pr cikket éri meg csinálni, vagy magán az indexen, vagy vmelyik “blogon”. minden más kuka, kivétel ha egy bazi nagy multi vagy és van sok-sok millád folyamatosan tolni a kampányt.

    “@iacocca jelen pillanatban leginkább megtűrtek a hirdetések a bloghun, remélem, egyszer kidolgoznak rá valami rendszert :)”

    Azért vannak megtűrve, mert az index “blogok” szarrá vannak pakolva hirdetéssel és ha az index elkezdené tiltani a hirdetéseket akkor a saját blogjairól is le kellene őket szedni, mert különben háborogna a nép és szépen elvinné a blogját.

  25. 1.) Mit gondolsz mégis Rabbit, milyen napi látogatottság fölött érdemes egyezkedni/alkudozni a sales house-okkal, vagy inkább az automatkus rendszerekkel (AdSense, eTarget) foglalkozni?
    2.) Ha egy oldal jó, látogatótól függően mennyit hozhat?

  26. Az én esetemben – réges-rég, évekkel ezelőtt – futott párhuzamosan AdSense és az egyik sales house hirdetése. 50-50% a megjelenítésből, oszt lássuk, melyik termel többet 6 hónap alatt.

    AdSense nyert, csúnyán.

    Ugyanakkor óvnék mindenkit attól, hogy ebből az esetből általános következtetéseket vonjon le. A tematika – scifi irodalom, filmek – meglehetősen specifikus volt, amire a Google – külföldről, angol nyelven – könnyebben hozott témába vágó hirdetést, míg az ilyen-olyan bankos hirdetések kevésbé érdekelték a usereket. Szóval, valószínűleg nagyon-nagyon témafüggő az, hogy Google, Etarget vagy épp egy sales house éri-e meg jobban.

    Másrészt viszont, azóta a Google rendszerében is egyre több pénzt költenek a hirdetők, mert hatékonyan menedzselhetőek ezek a kontextus targetált hirdetések (és jók a konverziós adatok is), úgyhogy valószínűleg még több releváns hirdetés van/lesz a rendszerben, és nagyobb lesz a verseny is, ami az AdSense irányába billentheti a mérleget.

    Szóval, ha valaki nem tudja eldönteni, hogy sales house vagy AdSense/Etarget, akkor szánjon rá pár hónapot, és csináljon rá tesztet: melyiket szeretik jobban a userei, és melyik hozza a legtöbb zsetont.

    Szvsz.

  27. Kiváncsi lennék rá, hogy pl az (amúgy kiváló) zona.hu miből tartja fenn azt a rengeteg alkalmazottat napi pár ezres látogatószám esetében, ha ez ennyire nem éri meg…”pár tízezer forint”.

    Egy jó, napi 10 ezres oldal milliós hasznot generál havonta a nemzetközi piacon… szóval nálunk ez az “adóparadicsomban” olyan 100 ezrest hozna, ha a sales house-on múlik? jól veszem ki?

    Akkor már nem csodálkozom, hogy tele van bulvárral, mti-s minihírrel és különféle szeméttel a net. köszönöm, “maradok” panamában

  28. Üdv,
    Nekünk van pár oldalunk. Először az adnetwork-nél voltunk, alapvetően klikkelés alapú ügyfél. Az első elszámolásom pár éve olyan 30e lehetett. Hát mit mondjak le voltam törve. De aztán a (persze maradt a klikk alap) valahogyan a negyedéves elszámolásaim elérték a majdnem milliot is nettoban esetenként. Majd csináltam erre egy kft-t amit csak ezek a hirdetések tartanak el.
    Az összes ügynökség hirdetett már nálam alkalomszerűen, és a mindíg azokon húztam a legtöbbet. Az adnetwork, hogy mostmár bekebelezte őket az origó nagyon bürokratikussá vált. Nehéz elérni az kapcsolattartókat. Kezdetnek azt gondodlom hogy tökéletes volt, de ha ebből komolyabban akarsz kivenni pénzt, akkor tovább fogsz állni, és elfogadod valaki más ajánlatát.

    DE!
    Természetesen az alap hogy az oldaldat felszívja a piac és ne(!) Te keresd meg az ügynökségeket, hanem Ők téged. Ha ez így van akkor már egy napi 4-5 ezres, egyedi ip-s oldalbol is szép pénzt lehet kivenni.

Ne tartsd magadban a véleményedet!