Koronix dobott fel ma egy olyan ötletet, hogy milyen jó lenne, ha az olvasók valamilyen módon befolyásolhatnák az általuk látogatott oldalak tartalmát. Pontosabban olyan témákat vethetnének fel, amikről szívesen olvasnának. Ezen felbuzdulva szondáznék egyet, hogy van-e olyan, amiről szívesen olvasnátok a Rabbitblogon.
Néhány dolog, ami várható, ha időm és egyéb körülmények is engedik:
- a hazaiak kimerészkedése külföldi “vizekre” – milyen külföldi tartalmakat látogatnak a magyar felhasználók? (folyamatban)
- a kisebb oldalak boldogulási esélyeiről faggatnék néhány sales house-t (folyamatban)
- nagy médiatulajdonosok vs. “alternatív” networkök – mindenki ugyanazt a 4 millió felhasználót próbálja eladni (+ elérés, site-okon eltöltött idő stb.)
- szakkönyvek recenziója
- egy fogalomtár a fontosabb szakkifejezésekkel – tudom, van néhány ilyen, de azok nem az én szempontjaim szerint vannak összeállítva =:)
Ha van bármi más, ami ezekről vagy ezektől függetlenül eszetekbe jut, és szívesen olvasnátok róla itt, ne tartsátok magatokban! Szégyenlősebbeknek: rabbitblog[at]gmail[dot]com.
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!
Ha már picit meg lettem szólítva, íme pár dolog, amiről szívesen olvasnék:
– Idehaza még speciálisnak számító formátumok és a hazai médiatulajdonosi/megrendelői hozzáállás ezekhez.
– Mennyire változtat(hat)ja meg a TV-k online felé nyitása a hazai médiatervezési/vásárlási szokásokat? Ki nyerhet rajta többet, kinek nagyobb a kompetenciája: az offline médiaügynökség (az online felé nyitással) vagy az online médiaügynökség (a TV-s termékek megismerésével)?
– Visszaesik bmilyen formában az internetezők száma/aktivitása a nyári időszakban? Ha igen, akkor ezt a költések mennyire arányosan követik?
Hirtelen ennyi. :) Többiek?
Ahhoz, hogy elvegezd helyettunk a hazifeladatot, termeszetesen arrol kellene irnod, hogy van-e realis bizniszmodell webkettoben (itthon), mit kezdjenek a hazai blogszolgaltatok relativ nagy latogatottsagukkal abban a kozegben, amit a reklamokat a blogoktol deklaraltan es buszken tavoltarto freeblog/blogter kommunikacio gyonyoruen felepitett ugy, hogy mar puszta emlitesuk is (ti. a reklamokenak) lincshangulatba torkollik (nem akarom _csak_ rajuk verni a dolgot though). Szoval azon az ezen a blogon is targyalt nehany remek, kreativ, ugyanakkor osszessegeben jelentektelen volumenu megoldason kivul van-e elet a longtailben uzletileg?
@Koronix köszi szépen! a kettes számúhoz vlsz megkérdezek offline-os kollégákat…
@sztahanov külső szemlélőként nem nagyon tudok hozzátenni a korábban leírtakhoz. felvetettem néhány szempontot, lehetőséget, amivel fyi más ügynökségi arcok is egyetértettek, azaz lenne rájuk igény.
szvsz az átgondoláson túl meg kellene kérdeznetek a felhasználóitokat is, hogy mire vevők, ha mást nem, erre a “közakaratra” később is tudtok hivatkozni…
az ötleteket – amik biztosan vannak – át kellene vinni a gyakorlatba, minél kevesebb fejlesztéssel/költséggel, és megnézni, hogy mi az, ami működőképes lehet, és abba az irányba elmenni.
jó lenne pl. egy – általad ellenzett :) – blogverseny, amivel felfedezhettek és kiemelhettek jó tartalmakat, amiknek a látogatottságát is megtolhatnátok különböző módszerekkel. meg ugye a blog.hu címlapét is kellene (akár kampánnyal)… minimálisan ezekre lehetne építeni.
persze ez sem a nagy pénz kategória, de arra sajnos nem tudok receptet mondani.
Mit kellene tudnia, milyen közegben kéne léteznie (pl automatizált foglalás/elszámolás) egy rendszernek, ami ki akarná váltani a médiaügynökségeket? Mi az, ami miatt ez nem tud ma működni? Tehát mi lenne az a fekete doboz, aminek megmondanám kik a célcsoportom, mit szeretnék elérni és mennyi pénzem van rá, az pedig elhelyezi a hirdetésem X helyen?
Ha ilyen létezne, az javítana a hatékonyságon, és ha igen, hol/hogy? Esetleg jobban előtérbe kerülne a long tail vékonyabb vége, az automatizáltság, és ezáltal az egyeztetés szükségtelensége miatt?
Vagy mik azok az apsektusok, amik miatt a médiatervezőt sosem válthatja le Wall-E?
@Rabbit, nos, eloszor ugy ertettem, hogy poszttemat keresel, de mar latom, hogy inkabb kommenttemat :-)
Amit irtal a multkor, az csak surolja ezt a temat, holott pont ez a resze az, ami minket egy ugynoksegi oldalon dolgozo agytol erdekel (azt, h hogyan kell sok juzert csinalni, megoldjuk segitseg nelkul is, no offense :-)
Szoval megfogalmazom maskepp. Hogyan lehet monetizalni egy webkettes szolgaltatast hazai viszonyok kozott ugy, hogy
– a juzerek ne lazadjanak fel (nem az olvasokra, hanem a bloggerekre es mas tartalomeloallitokra gondolok)
– a hirdeto szamara ertekes legyen a felulet/hirdetes
Van-e ennek a kettonek metszete?
Tudom, hogy erre nincs egy konkret valasz, de gondolkodni lehet rola, hogy arnyaljuk a kepunket errol. (Felteszem ez nem csak engem erint egyebkent, olvasoid kozott sok szolgaltatasfejleszto/uzemelteto van, amennyire ismerem oket).
(Felhasznalokat nem lehet megkerdezni, csak megnezni, h elmennek-e, ha mellelottunk. Maguktol nem mondjak meg – pontosabban azonnal rinyalni kezdenek, de en arra nem vagyok kivancsi, hogy szerintuk mi egy idealis szurrealis vilag, hanem arra, hogy mit csinalnak, pragmatice.)
(Blogverseny nelkul is latjuk az ertekes tartalmakat, statbol, visszhangbol, a szerkesztoktol. A kerdes elsosorban a long tailre vonatkozik, egy kis resz a valasznak az, hogy ki lehet emelni es egyenkent letargyalni bizonyos nepszeru tartalmakat, ez most is igy megy.)
@sztahanov köszönöm az észrevételedet, felvettem a listára.
Volt egyszer egy “macera a kis siteokkal” című cikk. Jó lenne egy olyan írás, ami azt részletezi, hogy milyen esélyei vannak a kis site-oknak hirdetők megszerzésére (illetve hogyan tekintenek rájuk a hirdetők/ügynökségek), valamint hogy hogyan tehetik magukat attraktívabbá. (Most nincs ilyen oldalam, de majd lehet, hogy lesz.)
@Iron1 pont erről fog szólni a 2. téma, amit feldobtam: “a kisebb oldalak boldogulási esélyeiről faggatnék néhány sales house-t”. Ez folyamatban van, csak kicsit időigényes a dolog :)
[[[Bocs, hülye vagyok, tegnap olvastam a bejegyzést, ma szóltam hozzá, s ez a rész törlődött az agyamból. Work-work… :)]]]
Arra a témára én is kiváncsi vagyok amit Blumi (sztahanov), felvetett, ha engem kérdeznének, mint laikus, egy nagyon egyszerű választ mondanék, tanácsként, mint irányelv :)
Na és mit? :)
Olyan formában kell a hirdetéseket bevezetni, amihez az userek már hozzászoktak, pl. Google Adsense, Etarget hirdetések megjelenítési formáit.
De ez túl egyszerű válasz nyilván :)
+ Blumi kérdéséhez kapcsolódva:
minden tartalomelőállító kapna a rendszeren belül olyan formában ahogy a “külső hirdetők”, maga is hirdetési lehetőséget a portál egyéb, nem a saját oldalához/blogjához tartozó oldalain, de várjál ezt még át kell gondolnom, csak egy hirtelen jött ötlet.
:D
Szia Rabbit,
én arról olvasnék szívesen, hogy mi a vélemény, mi a jobb: a szakirányú képzés hiánya vagy annak megléte akárki is tartja?
az apropó:
http://damjanovich.hu/szolgaltatas/omszt.html?utm_source=nrc080810&utm_mediu
ha már indul egy képzés, miért nem valódi szakembereket kérünk fel óraadásra? konkrétan az alábbi kérdésekre keresem a választ:
– nincs jobb marketing- ill. reklámszakember az interneten, mint Nebojsa?
– nincs olyan szakember, aki jobban ért a website-ok építéséhez, mint Nebojsa?
– elképzelhető, hogy Répási Nikoletta a szakma egyik legelismertebb kreatívja / szövegírója?
– keresőmarketingben és e-mail marketingben sem találnánk keresve sem alkalmasabbat, mint Nebojsa?
– nincs olyan PR ügynökség, ahol lenne bárki, aki annyira értene az online PR-hez, mint Nebojsa?
– egyik nemzetközileg is ismert hazai ügynökségünknél sem dolgozik olyan tanácsadó, akinek közel annyi fogalma lenne a usability-témáról, mint Nebojsának?
– ismersz olyan senior médiatervezőt/médiaigazgatót akár, aki hitelesebben tudna beszélni az online médiatervezés és -vásárlás témaköréről, mint Nebojsa?
– webanalitikában szintén senki nem ismer különb szakembert, mint Nebojsa?
a relationship online marketinggel és a web2.0-val kapcsolatos ismereteivel már tapintatosan nem is foglalkoznék…
Bátorkodom véleményt formálni ebben a témában magam is: szégyen!
Ha ezt az iskola “szervezte”, akkor az ő szégyene, ha Nebojsa csak intézett magának egy helyet, ahol előadhatja magát a lá Vidám Vasárnap, akkor sem veregetném vállon a MÜTF-vezetést, hogy a nevét adja ehhez.
Amellett a – több szempontból is találó – sötét középkort juttatja eszembe, amikor a kuruzslók és vajákosok több kárt okoztak az orvostudománynak, mint hasznot.
Feel free to comment.
@cjs hát erre most mit mondjak :D vagyis inkább :(