D4 bl0gg3rz

A Kreatívban megjelent Neo-lista, majd helyesbítés és “alulról jövő kezdeményezés“, na meg persze az idei Goldenblog kapcsán ismét előtérbe kerültek “a bloggerek”. Szerencsére egyre kevesebben gondolják úgy, hogy a bloggerek azok az exhibicionista alakok, akik a magánéletüket a weben élik és személyes naplójukat ott publikálják. Az énblog és szakmai blog elkülönítés egyre világosabb a fejekben. Néhány kivételtől eltekintve talán az is kitisztul, hogy a blog nem műfaj, hanem platform, amely lehetőséget ad arra, hogy bárki könnyen pubikálhasson. De van valamilyen közös jellemzőjük azoknak az embereknek, akik blogot írnak?

A Universal McCann social media kutatásából kiderül, hogy az aktív hazai internetezők 7,8%-a ír blogot. Ez az arány a teljes, 16-54 év közötti lakosság esetében 2%. A vizsgált 29 ország között ezzel Magyarország az aktív internetezőket tekintve az utolsó helyre került, míg a teljes lakosságon belüli arányt nézve – Pakisztánt és Indiát megelőzve… – hátulról a harmadik helyre. (A blogolvasók arányát megnézve is az utolsó helyen kullogunk, az aktív internetezők 50,5%-a olvas blogot. A teljes, 16-54 év közötti lakosságot figyelve ez 10,2%-ot jelent, ami a 22. helyhez elegendő.)

Az NRC VMR 2007/II. kutatás szerint a teljes heti internetező közönség 5%-a rendszeresen, további 6,8%-a pedig alkalmanként ír blogot (összesen: 11,8%). A bloggerek között a teljes internetező közönséggel megegyező arányban képviseltetik magukat a férfiak és a nők (56% vs. 44%).

A bloggerek jellemzően fiatalok, átlag életkoruk 26 év (a heti internetezők esetében ez 32 év). A bloggerek kétharmada 28 évnél, fele 24 évnél fiatalabb, s jellemzően ESOMAR ABC1 státuszú. Életkorukból is adódóan közel kétharmaduk egyedülálló. Szintén életkorukból fakad, hogy legtöbbjük (háromnegyedük) általános vagy középiskolai végzettséggel rendelkezik, s 44%-uk még tanul. A bloggerek körében átlag felett reprezentáltak a budapestiek (39%). Az aktív (dolgozó) bloggerek (42%) jellemzően IT területen tevékenykednek, de a teljes internetező közönségnél magasabb arányban képviseltetik magukat körükben az oktatás, kreatív, marketing és média területen dolgozók is.

Nem meglepő adat, hogy a bloggerek heavy userek, több mint kétharmaduk otthoni internet hozzáféréssel rendelkezik és legalább napi 3 órát tölt internetezéssel. A többi médium – tévé, rádió, sajtó – fogyasztásával a heti internetező közönségnél kevesebb időt töltenek. Nagyobb arányban jellemzők rájuk az olyan “haladónak” tartott online tevékenységek, mint a blog olvasás (92%), fórumozás (76%), VOIP (70%), online rádió hallgatás (70%), játék (64%), chatelés (60%), online vásárlás (42%), online tévénézés (39%), videó feltöltés (37%), aukciózás (35%), távmunka (30%), fizetős tartalmak letöltése (26%), RSS használat (26%), online fizetés (21%) és szerencsejáték (10%). (A leginkább affinis tevékenységeket dőlttel jelöltem.)

A bloggereket legjobban a filmek, az informatika, a zene, a tudományos újdonságok, szórakoztató elektronika és a kulturális programok érdeklik (ismét dőlttel szedtem az affinitás szempontjából is kiemelkedő területeket).

Ja, és nem utolsó sorban isznak, dohányoznak és chipset zabálnak =:)

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!

Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!

“D4 bl0gg3rz” bejegyzéshez 4 hozzászólás

Ne tartsd magadban a véleményedet!