Online reklámpiac még 1x

Részt vettem a mai MRSZ sajtótájékoztatón, melyen közzétették a 2007-es évre vonatkozó becslést a nettó reklámköltésről. Az elhangzott információk jól kiegészítik az előző posztomban található adatokat. A minket, “onlájnosokat” is érintő főbb bejelentéseket Konrád korrektül összefoglalta, egy-két gondolattal érdemes csak kiegészíteni.

Az MRSZ becslése alapján a teljes reklámpiac 2007-ben 6.07%-kal, nettó 187 milliárd forintra nőtt, ami főként a kisebb tematikus, illetve helyi médiumoknak, nem pedig a “nagyoknak” köszönhető. (Az adatok nem tartalmazzák a direkt marketingre fordított összeget, mellyel kapcsolatban május környékén várható információ.)

Magyar reklámtorta, 2007

Az adatok a legnagyobb 20-25 piaci szereplő (médiumok, ügynökségek) becslésén alapulnak és nettó költést jelentenek (azaz a listaárból levonták a piaci ismeret alapján becsült mennyiségi kedvezményeket).

A reklámköltésen belül ismét az internet érte el a legnagyobb arányú – 44.43%-os – növekedést. Az online hirdetés részesedése így 7.5% a teljes reklámtortán belül. Az online hirdetésre fordított 14.01 milliárd Ft magában foglalja a display, listing, kereső és email reklámra fordított összegeket, ugyanakkor nem tartalmazza a portálok fejlesztésére fordított kiadást. Az egyes szegmensek részesedése – kivéve a keresőhirdetést – egyelőre nem publikus.

Update (ápr. 14.):

Online reklámtorta, 2007

Novák Péter kiemelte, hogy a hirdetők részéről megfigyelhető az emberek médiafogyasztásához történő alkalmazkodás, ami az internetes reklámra fordított egyre nagyobb arányú költésben tükröződik. A felhasználók erősen kötődnek ehhez a csatornához, hiszen változatos szórakozást kínál a számukra – egyre több időt töltenek vele, egyre komplexebben használják ki a benne rejlő lehetőségeket.

Az online reklámköltésen belül a legdinamikusabb bűvülés a keresőhirdetés szegmensében történt, amely a 2006-os 400 millió Ft-ról 2007-ben 1-1,2 milliárd Ft-ra nőtt, s idén várhatóan megduplázódik. A keresőhirdetés aránya tehát 2007-ben 8.6%-ra tehető. Ez egyelőre messze elmarad a nagy-britanniai (61%) és USA-beli (42-43%) adatoktól.

Érdemes megemlíteni, hogy top költőknél az online hirdetés aránya 15-20% is lehet, illetve egyes kkv-k esetében a teljes reklámköltést jelentheti.

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!

Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!

“Online reklámpiac még 1x” bejegyzéshez 11 hozzászólás

  1. Rabbit, egy kis korrekció.
    Ez a mondatrész: “…meg kell azonban emíteni, hogy top költőknél ez az arány 15-20% is lehet, illetve egyes kkv-k esetében a teljes reklámköltést jelentheti…” nem a keresőmarketingre, hanem a teljes online költésre vonatkozott.

  2. Megdöbbentően lassan fejlődünk ezen a téren.

    Egy-két jó keresőhirdetéssel még a “kicsik is jól lakhatnak”.

    Kívácsian várom mikor robban majd a bomba és telítődik ott is a piac.

  3. most olvastad Breiti? ne szórakozzunk már egymással, milyen gagyi bevezető ez ide?

    “ezt írtam vagy az apukám, olvassátok el kérlek, érdekes. bocs az önreklámért”

  4. Valóban megfogalmazhattam volna frappánsan a szövegemet, kedves Lol. Kívánom, hogy ez legyen a leggagyibb önreklám, amit olvasol bárhol a neten. A lényegen nem változtat. Tudod, amikor az ember bődületes baromságokat olvas egy lapkiadó CEO-tól a Kreatívon, amit ráadásul még online-ban leközölnek, akkor nem árt, egy ilyen blogot népszerűsíteni. Független apám személyétől, de itt legalább van gógyi és mondanivaló, ellenben a sok közhellyel, amit a hazai szaksajtóban olvashatunk sokx.

  5. Érdeklődve olvasta a reklámtorta részesedéseket. Kicsit hiányolom a direkt marketinget belőle. Azt írod, hogy májusra várható ezzel kapcsolatosan info.
    Én eddig nem találtam semmi. Esetleg te tudsz valamit a dm tortáról?

Ne tartsd magadban a véleményedet!