Részt vettem a mai MRSZ sajtótájékoztatón, melyen közzétették a 2007-es évre vonatkozó becslést a nettó reklámköltésről. Az elhangzott információk jól kiegészítik az előző posztomban található adatokat. A minket, “onlájnosokat” is érintő főbb bejelentéseket Konrád korrektül összefoglalta, egy-két gondolattal érdemes csak kiegészíteni.
Az MRSZ becslése alapján a teljes reklámpiac 2007-ben 6.07%-kal, nettó 187 milliárd forintra nőtt, ami főként a kisebb tematikus, illetve helyi médiumoknak, nem pedig a “nagyoknak” köszönhető. (Az adatok nem tartalmazzák a direkt marketingre fordított összeget, mellyel kapcsolatban május környékén várható információ.)
Magyar reklámtorta, 2007
Az adatok a legnagyobb 20-25 piaci szereplő (médiumok, ügynökségek) becslésén alapulnak és nettó költést jelentenek (azaz a listaárból levonták a piaci ismeret alapján becsült mennyiségi kedvezményeket).
A reklámköltésen belül ismét az internet érte el a legnagyobb arányú – 44.43%-os – növekedést. Az online hirdetés részesedése így 7.5% a teljes reklámtortán belül. Az online hirdetésre fordított 14.01 milliárd Ft magában foglalja a display, listing, kereső és email reklámra fordított összegeket, ugyanakkor nem tartalmazza a portálok fejlesztésére fordított kiadást. Az egyes szegmensek részesedése – kivéve a keresőhirdetést – egyelőre nem publikus.
Update (ápr. 14.):
Online reklámtorta, 2007
Novák Péter kiemelte, hogy a hirdetők részéről megfigyelhető az emberek médiafogyasztásához történő alkalmazkodás, ami az internetes reklámra fordított egyre nagyobb arányú költésben tükröződik. A felhasználók erősen kötődnek ehhez a csatornához, hiszen változatos szórakozást kínál a számukra – egyre több időt töltenek vele, egyre komplexebben használják ki a benne rejlő lehetőségeket.
Az online reklámköltésen belül a legdinamikusabb bűvülés a keresőhirdetés szegmensében történt, amely a 2006-os 400 millió Ft-ról 2007-ben 1-1,2 milliárd Ft-ra nőtt, s idén várhatóan megduplázódik. A keresőhirdetés aránya tehát 2007-ben 8.6%-ra tehető. Ez egyelőre messze elmarad a nagy-britanniai (61%) és USA-beli (42-43%) adatoktól.
Érdemes megemlíteni, hogy top költőknél az online hirdetés aránya 15-20% is lehet, illetve egyes kkv-k esetében a teljes reklámköltést jelentheti.
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!
Rabbit, egy kis korrekció.
Ez a mondatrész: “…meg kell azonban emíteni, hogy top költőknél ez az arány 15-20% is lehet, illetve egyes kkv-k esetében a teljes reklámköltést jelentheti…” nem a keresőmarketingre, hanem a teljes online költésre vonatkozott.
Köszi, javítottam!
Megdöbbentően lassan fejlődünk ezen a téren.
Egy-két jó keresőhirdetéssel még a “kicsik is jól lakhatnak”.
Kívácsian várom mikor robban majd a bomba és telítődik ott is a piac.
Most olvastam egy érdekes blogot (http://ujsag.blogspot.com/2008/05/mennyi-mennyi.html), ahol a szerző azt fejtegeti és számolja, hogy valóban hatékonyabb és olcsóbb interneten hirdetni, mint printben. Bevallom, kicsit elbizonytalanított, miközben meg vagyok arról győzödve, hogy szinte pénz kidobás printben hirdetni.
most olvastad Breiti? ne szórakozzunk már egymással, milyen gagyi bevezető ez ide?
“ezt írtam vagy az apukám, olvassátok el kérlek, érdekes. bocs az önreklámért”
Valóban megfogalmazhattam volna frappánsan a szövegemet, kedves Lol. Kívánom, hogy ez legyen a leggagyibb önreklám, amit olvasol bárhol a neten. A lényegen nem változtat. Tudod, amikor az ember bődületes baromságokat olvas egy lapkiadó CEO-tól a Kreatívon, amit ráadásul még online-ban leközölnek, akkor nem árt, egy ilyen blogot népszerűsíteni. Független apám személyétől, de itt legalább van gógyi és mondanivaló, ellenben a sok közhellyel, amit a hazai szaksajtóban olvashatunk sokx.
Érdeklődve olvasta a reklámtorta részesedéseket. Kicsit hiányolom a direkt marketinget belőle. Azt írod, hogy májusra várható ezzel kapcsolatosan info.
Én eddig nem találtam semmi. Esetleg te tudsz valamit a dm tortáról?
Utánakérdezek!
“A legfrissebb DM piaci adatokkal bővített reklámtortában az ágazat részesedése 15,8%-ra emelkedett, ezzel változatlanul a TV és sajtó után a harmadik legnagyobb szeletet képviseli. (…) A professzionális szolgáltatók bevonásával lebonyolított forgalom 2007-ben meghaladta a 13,2 milliárd forintot.”
http://dmsz.hu/hirekFull.php?rid=6&hid=720&lang=hu&PHP_SESSID=ea5163020ca98e8afc71b2b7b502186d
a linkért thx to @nop