Még egy kis Keresőmarketing Nap.
Ott és akkor nem kavart nagy port, de szerintem fontos bejelentést tett az Origo, amiből nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi fog kisülni. Egy olyan területre nyomulnak be, aminek igazából nincs előzménye a hazai piacon.
Egy affiliate networköt akarnak indítani 2008 tavaszán, ami több szempontból is érdekes vállalkozás. Szerintem meg is ér egy külön posztot majd. Előljáróban annyit, hogy a korábban revnyúlolt Commission Junctionhöz hasonló vállalkozásra készülnek (amelynek használatáról egyébként szintén írtam már korábban). Ebből is okulva úgy gondolom, sok macerával fog járni a bevezetés és igencsak kérdéses a sikere.
- El tud-e tartani ez a piac akár egy ilyen networköt? (Bár nem félek, hogy éhen hal az Origo =:)
- Mit szól a többi (nagy) médiatulajdonos, hogy az Origo és nem egy független szereplő áll mögötte? Van-e esély rá, hogy az Origós és AdNetworkös oldalakon kívül más tartalomszolgáltató is legyen?
- Megéri-e ez, és ha igen kinek?
- Kell-e ez a macera az ügynökségeknek?
- Hogyan szolgálják ki a hirdetéseket? Összeházasodnak az Adverticummal?
- Van-e esély rá, hogy CPA alapon működjön a hálózat vagy PPC-re lesz “kárhoztatva”?
- Van-e annyi online tranzakció, hogy működjön a rendszer (CPA alapon)?
Már látom, hogy meg kell keresnem Somogyi Péter Pált, ha szeretnék választ kapni a kérdésekre…
Végül, az előadásokra visszatérve, Tóth András már említett prezijét emelem ki, amely stílusra, hangvételre, előadásmódra messze a legjobb volt. Egyszerű, vicces slide-okkal, frappáns és releváns észrevételekkel a keresőmarketingről mint szakmáról (és végső soron az online vagy bármilyen bizniszről), pontosabban annak nehézségeiről, buktatóiról, 10 pontban:
1. Kemény dió ez, hiszen ígéreteket (aka lufi =:) kell eladni, olyan dolgokat, melyek csak hosszú távon éreztetik igazán a hatásukat.
2. Cégeknek kell eladni, és korántsem mindegy, hogy azok éppen milyen életszakaszban vannak. A növekedési szakaszban lévőknek kis büdzséik vannak, s a megtérülés az elsődleges a számukra, az öregedő, nagy cégek pedig már csak büdzsét költenek és a főnökeiknek próbálnak megfelelni…
3. Új területről van szó, így rengeteg a szélhámos, és sajnos sokan be is dőlnek nekik.
4. Olyan ez, mint a foci meg a politika: mindenki ért hozzá.
5. Nagyon jellemző a “nem nehéz megcsinálni, bízzuk hát meg a szomszéd Pistikét olcsóért” mentalitás.
6. Nincs látszata és lassan hat.
7. A lényeget mutatja =:)
8. Hirdetni is kell egy site felfuttatásához, nem elég az optimalizáció.
9. Szükség van releváns tartalomra.
10. Élesedik a verseny, egyre nehezebb az első helyre kerülni és ott is maradni. Pedig a szánhúzó kutyáknál is a második sortól kezdve már ugyanazok a kilátások =:))
Sajnos az utolsó előadáson és a kerekasztal beszélgetésen már nem tudtam ott lenni, de így legalább nem írok több postot… Így is három hétre hónapra előre dolgoztam =:)
Amit még fontos megemlíteni: jó volt a társaság. Szinte mindenki ott volt, aki számít, bár persze még – legalábbis nekem – nem volt több az ismerős, mint az idegen. A helyszín, a Telekom székház pedig amúgy is jó emlékeket idéz, hiszen ott csöppentem bele másfél éve offline módon is a hazai webkettőbe (stílszerűen a Web 2.0 Syposiumon).
Szeder Petivel tovább építettük és promotáltuk az idei IH-n alapított, MLM rendszerben szerveződő Banner Szövetséget (aka Hungarian Banner Association), aminek head of leaderboardja (gyk. vezetője) Peti. Jómagam a head of billboard tisztét töltöm be =:) Briefly: a belépéshez venned kell ezer AV-t ezer Ft-ért, aminek 10%-a megy a közösbe, aztán ha beléptetsz valakit, akkor kapsz valami részesedést vagy miafene =:))) Az első rendezvény várhatóan a Standard Banner (468*60 forevör!!!) Napja lesz. De mondanom sem kell, hogy már az ATL kampány egyes elemei is bevetésre készen állnak. Szóval érzem, hogy ez a szövetség még sokat tesz le az asztalra…
Komolytalanság és konferenciabeszámoló lezárva. =:)
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!
“Keresőnap – harmadik felvonás” bejegyzéshez 1 hozzászólás