Kreatív dohogás

Nem is olyan régen, az origo redizájn kapcsán azon voltunk fennakadva, hogy mi az ördögért kell olyan kreatív méretet behozni (ti. 250*250), amely sehol máshol nem érhető el, s főként miért a hagyományos – 468* – méretek rovására. Azután most a Startlap tovább folytatja ezt a “trendet” a lehetetlen méretű leaderboardjával (bár végül is korábban sem volt szabványos – 728* – méretű). Hamarosan érkezik az új index, amely pedig a wide skyscraperen kívül egyetlen egy hagyományos mérettel sem operál. Ez csupán annyit jelent, hogy ha a “három nagy” oldalaira szeretnénk tervezni, ami ugyebár de facto elkerülhetetlen, akkor ezzel a rengeteg fajta kreatív mérettel kell kalkulálni. Ami nem csak azért rossz, mert szegény, hülye médiatervező nem tudja megjegyezni (lol), hanem mert számottevően növeli a kreatívok gyártási költségét, hiszen több méretmutációra van szükség. Igazából nem értem, hogy a nagy redizájnok előtt – amit hagyományosan százévente követnek el a portálok – miért nem konzultálnak az ügynökségekkel, vagy legalább a saját sales-eseikkel. Esetleg miért nem vetnek egy pillantást az IAB kreatív guidline-jára. Mégicsak azok a fránya hirdetések tartják el az oldalakat…

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!

Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!

“Kreatív dohogás” bejegyzéshez 6 hozzászólás

  1. Hirdess a kis oldalakon. Kívánság szerinti méret, rugalmas kiszolgálás. ;)

    Fura amúgy nekem is ez a hozzáállás…

  2. Még hogy a 250 x 250 nem standard! Hát kéremszépen ez alávaló HAZUGSÁG! Hiszen még a Google is támogatja, ideje észbepni! Ami Google AZ szabvány! Nénó, szól a véssziréna, ideje végre összpontosítani! Hülye, szerencsétlen barmok! Hahaha! Na gondolkodjatok el ezen! Üdv

    CSángó

  3. hű, te igen intelligens ember (?) vagy, gratulálok…

    egyébként Rabbit nem azt írta, hogy nem standard (mert az egyébként: http://iab.com/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=51), hanem hogy máshol nem használták, tehát ide újonnan hozták be. ez nyilván kreatív ügynökségeknek és az ügyfelek pénztárcájának problémát jelentett, de ennyire primitív véglényként ezt elhiszem, hogy nehéz megértened, majd talán egy másik életben.

Ne tartsd magadban a véleményedet!