A héten fáziskésésben vagyok, sokan tudják is hogy miért =:) Jobb későn, mint soha alapon megemlékezem a múlt heti IMA-ról.
Igaz, csak az IMA konferencia második napján vettem részt, de nyugodt szívvel mondhatom, hogy nagyon jól sikerült a rendezvény. Mi pedig gondosan írtuk a konfblogot, így aki nem tudott eljönni, követhette az eseményeket, vagy áttekintheti utólag, aki pedig ott volt, annak is plusz infókat ad előzetesekkel, videókkal, twitter live közvetítéssel meg egyéb trendi dolgokkal. Egybehangzó vélemények szerint a konfblog nagyon színvonalas lett, büszkék lehetünk rá – nagy kár, hogy nem kapott nagyobb publicitást.
A pénteki napon voltam ott, amikor is egyértelműen Paul Marsden vitte a prímet, aki eszméletlenül szuggesztív előadást tartott szóbeszéd alapú marketing témában. A másik kedvencem nop előadása volt, aki nem átallott egy olyan dologról, egészen pontosan a felhasználók által készített reklámról beszélni, amit még nem rágtak át ötvenszer, és remek insight-ot adott a témához.
Hű olvasóim kedvéért összegyűjtöttem az ott publikált írásaimat =;)
A forradalmár profilja – Exkluzív kutatási eredmények – az IMA 2007 számára készült, az új csatornákat és eszközöket már használó fogyasztók elemzésével foglalkozó tanulmány. Előadó: Kurucz Imre, nrc
- előzetes: Forradalmat tetszettünk csinálni
- beszámoló: Az internet szerepe a vásárlói döntésekben
Create Time – amikor a fogyasztók építik a márkát – „Kedves reklámos kollégák! Egy sereg új munkatársérkezett, ők a fogyasztók. Reklámokat fognak készíteni. Kellemes együttmőködést velük!” Előadó: Novák Péter, kirowski
- előzetes: Reklámcsinálók
- beszámoló: Jönnek a barbárok?!
A média és a kutatások – Milyen kutatásokra és kimutatásokra lenne szüksége a médiának az interaktív csatornákban rejlő lehetőségek teljes kiaknázásához? Moderátor: Kozári István, Initiative. Résztvevők: Máth András, Ringier; Kurucz Imre, nrc; Darvas Péter, Szonda Ipsos; Varga Károly, Webaudit; Müller Kornél, Unilever.
- beszámoló: Média vs. kutatások
Nem tudom megállni, szólnom kell pár szót “bloggerként” is, hogy szerintem mi az, amivel legközelebb még jobb konfblogot lehetne csinálni. Az infrastruktúrával nem szeretnék különösebben foglalkozni: jó lenne egy helyiség a bloggereknek, ahol lepakolhatják a cuccukat, mert nyilván nem hagyjuk szívesen őrizetlenül a notikat, kamerákat. Ugyancsak jó lett volna tudni róla, hogy van dedikált wifi, és persze konnektorból sohasem elég =:)
A blog tartalmi részével semmi gond sem volt, hiszen elég jó kis csapat állt mögötte. Viszont jobb kereshetőséget kellene biztosítani, egyrészt az előadások címének a postokhoz kapcsolásával, másrészt kategóriák vagy cimkék megjelenítésével. Jó lenne, ha lehetne a postok szerzői, illetve tartalomtípus (előzetes vs. beszámoló, interjú, videó vs. text stb.) szerint listázni a bejegyzéseket.
Leginkább azonban a publicitás hiányzott. Egyrészt magán a konferencián: emlékeim szerint Kozári István volt az egyetlen, aki említést tett róla. Másrészt hirdetéssel is érdemes lenne megnyomni a blogot, releváns felületeken és keresőben való megjelenéssel. Mégiscsak az lenne az igazi, ha egy konfblog a szakmai párbeszéd helyszíne lehetne, nem pedig a Blogter címlapról érkező énbloggerek játszótere.
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!
“nem pedig a Blogter címlapról érkező énbloggerek játszótere.” :)
Nem vagyok marketinges, a konfon sem vettem részt. De feltételezésem szerint, aki számított a magyar szakmában, az ott volt a konferencián. Kérlek, erősíts/cáfolj meg!
A közös blog kapcsán nekem az jött át, hogy nem nagyon foglalkoztatok egymás írásaival. Nyilván nehéz hivatalból blogolni, kapcsolatokat építeni, stb. egyszerre.
De utólag sem szóltatok hozzá egymás anyagaihoz. Ki, mit gondol? A saját blogjaitokon sem alakult ki párbeszéd konkrét témákról. [Gondolom a konferencia estéin hűs salkoholos nedűt kortyolgatva kiveséztétek a hallottakat, de ezen beszélgetésekhez sajnos nincs online feed :) Ezért érdemi hozzászólást elvárni a “mezei” júzerektől kicsit naív dolog.
Nekem is ez a kedvenc mondatom, éreztem, hogy szemet fog szúrni =:) Elég sokan eljöttek online területről, de a konferencia nem csupán nekik szólt, hanem az offline-nak is, amely tanulhatott belőle, illetve az ügyfél oldalnak, amely esetleg egyáltalán nem ismeri a témát. A célcsoport nem is a “mezei júzer” volt, aki esetleg értesülhetett a dologról mondjuk a Blogter címlapon, és igazából teljesen érthető, hogy nem érdekli, sőt felháborítónak tartja, hogy az arcába tolják. Egyébként nehéz úgy más hozzászólásokat szerezni, hogy rajtunk kívül nem notebokkal, hanem jegyzetfüzettel érkeztek az emberek…
Kétségkívül sok volt a teeendő, mindenkinek megvolt a maga dolga, nem csak a postok, de a kapcsolódó anyagok készítése terén is. És igen, nem ártott beszélni néhány arccal, amiből vagy profitált a blog is vagy nem. Szerintem a korábbi konferenciákon leginkább a lógás volt az, ami lehetővé tette a
kommenteket egymásnál, most sokkal nagyobb volt a “fegyelem”, mindenről készült bejegyzés, nem pedig csak azokról, amikről volt kedvünk írni.
A többiek nevében nem tudok nyilatkozni, engem egészen más gondolatok foglaltak le az utóbbi pár napban. De az is igaz, hogy a blogot elsősorban nem “szakmabeliek” vezették, hanem olyanok, akik webkettes expertnek (lol) számítanak, számukra túl sok újdonság nem hangzott el, amin vitatkozhatnának. =:)
Úgy néz ki, hogy arra, hogy egy konfblog valódi blog lehessen, értsd kommentekkel meg olvasókkal, még nem érett meg az idő. Ennyit a forradalomról. Erős háttértámogatás nélkül pedig egyenesen lehetetlen vállalkozás.
@Zhaoman
Jól gondolod, mindkét nap akut sörözéssel ért véget, ahol többnyire megbeszéltük, hogy ki volt közhelyes, ki mondott igazán jókat és úgy általában hányadszor láttuk a web2.0 tagfelhőt szlájdként felhasználva. (Most nem volt longtail ábra, hiányoltam is.)
Viszont azt hiszem, hozzászólásként nem ezeknek a véleményeknek kellett volna megjelenniük. Úgy próbáltam írni a bejegyzéseket, hogy az egy-egy előadást networking, kaja, másik előadás ugyabocsá munka miatt kihagyó, de amúgy érdeklődő arcoknak is legyen valami jegyzet, ami összefoglalja, mi hangzott el.
Ott került a homokszem az általam elképzelt gépezetbe, hogy akiknek én – és ahogy néztem a többiek is – írtam, nem szereztek tudomást a blogról.
(Kiszivárogtatás: egy témának úgy tűnik lesz utóélete, a Silverlight többünket megfogott, de még nem körvonalazódott hogyan és mi lesz belőle. A munka folyik. Csapataink harcban..)