Ami a netezést illeti, az USA-t szokás az “ideális világnak” vagy legalábbis követendő példának tartani. Persze egy háromszázmilliós lakosságú, 70% fölötti internetpenetrációval bíró ország viszonyait nem sok értelme van összehasonlítani a hazai helyzettel. Egy ilyen mini piac nem lehet egy nagynak a kicsinyített, mondjuk pár évvel lemaradt mása (ezért is kár szvsz. annyit fáradni a tömeges – mellesleg pár évvel el is késett – klónozgatással). Ettől függetlenül szerintem elég tanulságos, hogy mit művelnek az ottaniak a neten.
A Mediamark Research felmérése szerint az USA-beli internethasználók között a relatíve új internetes aktivitások, a blogok, az online videó és a VoIP hihetetlenül gyorsan növekednek. Ez persze nem jelenti azt, hogy ott nem az email és a böngészés a mainstream, de azért nem rossz, hogy a blogok látogatásának aránya a felnőtt internetezők körében egy év alatt (2005 őszétől mostanáig) 2,54%-ról 6,7%-ra nőtt, míg az online videó nézegetés 5,10%-ról 11,40%-ra, a VoIP pedig 0.87%-ról 2,6%-ra. Maguk a százalékok persze így sem túl magasak, de 200 millió netező esetében már a 2%-os arány is több mint a hazai felhasználók száma összesen…
Látható, hogy a fent említetteken kívül a erőteljesen növekedik a zeneletöltésnek és az instant messengerek használatának az aránya is.
Érdekes megfigyelni, hogy ezeken kívül alig vannak olyan aktivitások, amelyek folyamatosan növekednének. Ilyen az online vásárlás, a rádióhallgatás és az email. (Azt nem szeretném kommentálni, hogy a hazai kutatásokból, hazai internetezőkre vonatkoztatva ezeknél magasabb arányszámokat is szokás kihozni.) A többi területen azonban visszaesés tapasztalható az előző évhez képest, főleg az online információkeresés területén. A számok egyrészt a szerkesztőségi tartalmak és úgy általában a “központi” információ visszaszorulásról, másrészt – a kényelmi szolgáltatások (online ügyintézés, vásárlás, banking) mellett – a közösségi tartalmak és szolgáltatások előretöréséről tanúskodnak.
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!
Akkor van értelme itthonra is behozni különböző szolgáltatás típusokat, ha egyértelmű az igény. A videóra például van, ezt a piacot meg kell teremteni és fel kell futtatni, van hazai tartalom is, a nyelvi korlátok miatt egyértelmű, hogy kell. Hasonló a helyzet a blogokkal is – ezek üzleti szempontból annyira nem hangsúlyosak -. Hálózatépítésről pedig ne is beszéljünk két, millió fölött felhasználóval futó “klón” kapcsán.
Szerintem a kint létrejött nagyobb trendek nagy része itthon is működőképes, csak meg kell nézni, hogy az utóbbi egy-két évben milyen szolgáltatások futottak fel igazán. Amik nem futottak fel, azok is főként az erőforrások hiányának köszönhetően nem.
Sztem a júzernek arra van igénye, amire teremtenek neki :) A magam részéről abban hiszek, hogy a nemzetközi kúlságokat nem lenyúlni, hanem adaptálni kell (ne adj isten, kitalálni valamit). A ti videós ötleteitek például kifejezetten tetszenek nekem ;)
A magyar szósölnetvörking mondjuk – szvsz – a vicc kategóriába tartozik, éppen úgy, ahogyan a netpresszó-féle netvájbszklónok… Utóbbiak esetében különösen vicces, hogy egy csomóan hónapok óta ülnek a témán, hogy kellene csinálni, kellene csinálni, aztán a végén mindenki egyszerre kezdett el kijönni velük. Kis magyar rögvalóság.
ha már trendek: bár érdekelne a blogterről készült nrc-kutatás is részletesebben (doransky?), de a vertis eredményei elgondolkodtatóak – tekintve, hogy itthon is jönnek fel a lányok erősen (vagy nem?). tech-savvy y-gen girl-power:
http://www.vertisinc.com/files/PressReleases/061204_PR_VCF_Tech_Savvy_Adults.pdf
Gondolom, a kutatási eredményeket előbb-utóbb Konrád megírja az ad blogteren. A sajtóközlemény elég szűkszavú lehetett, legalábbis elég röviden írták meg a releváns oldalak… Köszi a linket =:)