Pizsama postja nyomán találtam rá a Posta vírus akciójára a Blogteren. Az elka-hunters.blogter.hu cím alatt található blog már első ránézésre is profi cucc, látszik hogy nem dizájn-érzéktől mentes, amatőr postás-vadász munkája. Íme:
Második ránézésére is hivatalos akcióról van szó: nézd csak végig a linkeket és a cimkéket. :)
A sztori a következő: néhányan – név szerint Irén, Géza és Postman – felfedezték, hogy “valami nem stimmel az elsőbbségi levelekkel”, s ezért indították el a blogot. De mi ez az ELKA?! Az ELKA = Elsőbbségi Különleges Alakulat felelős azért, hogy “a[z elsőbbségi] levelek tényleg ott legyenek a postaládákban, amikor kell”. Az ELKA-Hunterek pedig nyilván azok, akik az elkások kilétét felderítendő a nyomukban járnak, és olyan rendellenességeket fedeznek fel, hogy a levelek még feladás előtt (azaz extra gyorsan :) érnek célba… Emellett anagrammás “titkosszolgálati” névjegyet elemeznek, rejtett kamerás felvétellel bizonyítják az elit alakulat tényét, és árulkodó álláshirdetésekre bukkannak. Pesze a csúcs Zsike néni videója, aki elsőbbségi levelekkel felpakolt postást talált a fürdőkádban. És az ügy bizonyára tovább gyűrűzik még :)
Kicsit “szakmaibbra” fordítva a szót: Zsike néni videóját nemcsak a blogteres blogon és a Videobombon, de a Freevlogon is megtaláljuk Sithlords gondozásában. (Apropó: elég ismerős a srác hangja a videókban ;) Ugyancsak Sith postolta a Zsike néniről szóló cikket a Szánira is. Találtam a témával foglalkozó index-es fórumot – nahát-nahát – chimie kezdeményezésére. Nézegettem az elsőbbségi.hu site-ot is, mitagadás, ismerős dizájn elemekkel találkoztam. :)
A magam részéről tetszik, végre nem egy “hagyományos” megoldást látok a kirowskitól. :D Jól kitalált sztori, profi dizájn, webkettes cuccos: blog és amatőr video user-generated content. Nem tudom, hogy valóban augusztus közepén indultak-e, vagy csak vissza lett dátumozva, mindenesetre így már bejáratottnak tűnik a dolog. Zsike néni videójának nézettsége még nem szökött az egekbe, a Videobombon 1230-nál, a Freevlogon 2895-nél jár. A site népszerűsítését – a blogter doboz archívumát nézegetve – Hírkeresős kiemeléssel is segítik. A T-Online.hu oldalon pedig saját helye van a Blogter rss-boxban. Kíváncsi vagyok a további fejleményekre :) Nem rossz, nem rossz.
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!
Én mondjuk nem küldeném Zs néni fürdőkádján keresztül a leveleimet, de ez csak az akció kiforgatása :D
Ami viszont nagyon tetszik az az, hogy nem csak az arcodba tolnak egy overlayt, hoyg “küggyed essőbségive’ merazjó”, hanem kis – igaz butuska – fedősztorit építenek rá. De az legalább látszik rajta, hogy nem egy délután volt kitalálni és megcsinálni.
Jó dolog a viral, terjedjen itthon is :)
Szia Rabbit!
Cikk a Homáron:
http://index.hu/homar/index.php?title=kamubloggal_reklamoz_a_posta&more=1&c=1&tb=1&pb=1
Mi ez a *cenzúrázva* izé? Ki cenzúráz itt és egyáltalán mit? Ne máá ..
Ha már egy kirós reklamál, akkor legyen :)
Pizsi, köszi a linket, arrafelé kicsit rosszabb véleménnyel vannak a dologról… :)
Rabbit! Rájöttem. A Homáron kicsit “sznob” módon állnak hozzá, ahelyett, hogy üdvözölnék a próbálkozást! Főleg, hogy egy betokosodott gondolkodásúnak tartott állami intézmény, mint a Posta követte el! Csináljanak jobbat, ha tudnak…
Ezzel együtt én is azt tartom, hogy nem igazán sikerült jól ez a dolog. Túl profi lett, túl átlátszó. De mindenképp egy jó pont, hogy megpróbálták…
Egyrészt szerintem nem (feltétlenül) az volt a terv, hogy ne lehessen rájönni. Ugyan nincs kint a posta logója, de eléggé egyértelmű jeleket hagytak.
Másrészt pedig pl. te is bizonytalan voltál. Akkor vajon hogyan éli meg az “átlag felhasználó”, aki nincs a te szinteden, ráadásul – elnézést – teljesen fogalmatlan és a “vírusmarketingről” nem is hallott még?
Hát igen, egy jó víruskampány elsősorban szórakoztató. Ha nem lógi ki a lóláb az sem baj… Én is kicsit csodálkozom a Homáron, mármint konkrétan csak az anyázásig jutottak, bezzeg ha az USÁ-ban jön ki egy kampány, akkor ötöst adnak. Szerintem az emberek 99%-ának mind1, hogy reklám vagy se, ha jó.
Hát bevallom őszintén, kicsit megbántam, hogy elküldtema linket a Homárnak! Péntek reggel akadtam rá az oldalra, és nem hagyott nyugodni a gyanúm! Lehet, hogy csak Rabbit-et kellett volna megkérdeznem. Engem is zavart, hogy eléggé lefikázták, pedig amúgy eredeti öltet volt…
Sőt, megjelent egy újabb Posta-sztori ott, ettől tök függetlenül. Viszont hát miért is ne küldted volna a Homárnak? Ez mégiscsak az ő profiljuk…
A Homárnak az a fő profilja, hogy fikáz… Gondolom, ez is hoz forgalmat, kár hogy nem látom a statokat :)
Igazából a profi dizájn az, ami laikus szemmel is egyértelművé teheti az akciót. Amúgy lehetne néhány megszállott őrült is :)
Apropó: statok. A Statgépről megfeledkeztem :)
Néztem az ELKA-hunters adatokat, és elég mókás a látogatói statisztika! Vajon melyik a top host?! :D
A legtöbb látogatás – jelen pillanatban – 3 139 (!) a Homárról érkezett, no comment. Kapuról 303, Hírkeresőről 246, Blogter címlapról 67, Szániról 62, iwiw üzenőfalról és üzikből 39, Pizsitől 30, a Webportálról 27, tőlem 12, T-Online.hu-ról 11. Mi ebből a tanulság?
…
(gy.k. Jobb üzlet Rabbitblogon hirdetni, mint T-Online.hu-n! lol)
Rabbit!
Ezt én is szóvá tettem nekik! Hogy azzal, hogy beárultam őket a Homárnál tk. az ő malmukra hajtottam a vizet, úgyhogy ne sopánkodjanak…
Az idézett statok miatt viszont már – sajna :) – nem publikusak ezek az adatok a statgépben. Szerintem sokkal jobb, hogy én írtam meg ezt az egészet ilyen részletesen, és nem – mondjuk – a Homár…
Postás Józsinak is van weboldala!Az oldalon be van linkelve. Durva, előbb utób blogolni kezd…:-)