Újabb tanulmány mutat rá, hogy a userek egyre inkább immunissá válnak a bannerekre. Ügynökségi tapasztalat, hogy a bannerek átkattintási aránya szinte napról napra gyalázatosabb, sokszor 0,1% körül mozog, ami lássuk be: botrány. A felhasználók egyre kevésbé veszik észre a bannereket, a hirdetők pedig egyre nagyobb és nagyobb hirdetéseket tolnak a képükbe, hátha történik valami, hátha sikerül kattintásra bírni őket. Meg jönnek ugyebár a “különleges eszközök”, de a júzerek ezek iránt is egyre kevesebb érdeklődést tanúsítanak. (Kivéve persze, ha valami különleges akcióról és/vagy kreatívról van szó. A napi pörgésben, irdatlanul rövid határidők melletti “tömegtermelésben” persze nem könnyű kiemelkedőt alkotni.) Arról már nem is beszélve, hogy a hatalmas bannerek olykor másodpercekre megbénítják még az erősebb gépeket is, hát még az “átlagfelhasználóét”… (A júzer bosszantására különösen alkalmas módszer a flash “autohigh”-ra állítása.) A tájékozottabbak hamar eljutnak a hirdetések blokkolásáig.
Az említett kutatás során azt találták, hogy a bannervakság leggyakrabban akkor lép fel, ha hirdetés nem szövegszerű (azaz grafikai, “tipikus” banner), és elüt az oldal tartalmától. A felhasználók éppen ezért nem is szentelnek neki annyi figyelmet, ami elegendő volna egy komplex(ebb) üzenet “vételére”… A kutatást végzők a szöveg és a könnyen felismerhető logo mellett teszik le a voksukat. Na meg persze a (releváns) fizetett találatok mellett.
Nem tudom, hazai pályán mennyire működne ez. A magam részéről nem vettem észre fokozott érdeklődést pl. jól elhelyezett “pr cikkek” iránt. De a fizetett találatok sem működnek igazán, egészen kevés fogyasztót sikerül a keresőkből az akciók oldalára csalni, és nyilván még kevesebbet vásárlásra bírni. (A gugli AdSense meg aztán még kevésbé működik, alacsony látogatószámnál jó ha egy csomag ropira valót össze lehet vele szedni.) Nem működnek a kisebb tematikus site-ok sem: túl kevés felhasználót sikerül rajtuk elérni és tőlük a kívánt aktivitást kicsikarni.
A hazai piac szűk volta a “hagyományos” elképzeléseknek kedvez. Mi megy itt jól? A portálok. Persze nagy a meddőszórás, de mégis sikerül csaknem “mindenkit” elérni. Na meg ott a T jól targetálható marketingadatbázisa is. Számomra talán a legmeglepőbb a Startlap linkhirdetések (napi és szezonális ajánló stb.) sikere. Széles elérést, magas átkattintást hoznak, ráadásul a legköltséghatékonyabbak is. Ezek – szövegesek ugyan – de közük nincsen valamilyen tematikus tartalomhoz… Nem is targetáltak. Egészen sikeresek tudnak lenni a hírlevelek is, a felhasználók zöme – úgy látszik – még mindig ragaszkodik az emailhez (éljen az rss! – a szerk.)… meg a web 1.0-hoz. Ahogyan a hirdetők is.
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!