RSS-be rich mediát?

A magát “szociális média centerként” pozicionáló Moqvo egyik vezetője, John Detwiler – körülnézve a versenytársak piacán – arra a következtetésre jutott, hogy azok egytől-egyig szöveg alapú szolgáltatást nyújtanak. A Moqvo ezzel szemben “csatornákat” kínál, köztük olyan tartalmakkal, mint a New York Times podcast-jai vagy a Comedy Central video clipjei (via AdAge). Azaz az RSS előnyeit kapcsoljuk össze a multimédiával és persze a reklámmal!

Már a nyitó oldalon egy videó fogad, hogy mennyire klassz ez a szolgáltatás: megkapod a híreket, a betevő szórakozás adagodat, s mindezt ingyen. Ja, és a tartalmakat a barátaiddal se felejtsd el megosztani! A regisztráció egy perc, s ezután a felhasználó egyszerű drag’n’drop módszerrel adhatja hozzá a már összegyűjtött, tematikusan csoportosított RSS feedeket a saját oldalához, de persze újakat is felvehet. Mind az oldal dizájnjából, mind felépítéséből és egész üzenetéből látható, hogy nem a tech-gurukat, hanem a “fogyasztókat” célozza. Nem titkolt célja, hogy a tévé-élményt teremtse újra a tömegek számára. Mindezt a lehető legegyszerűebben, a legpunnyadtabb agyú felhasználók számára is elérhetően.

A cél persze nem csupán a(z átlag)felhasználói élmény fokozása, hanem az, hogy ezáltal a fogyasztókat egy helyre gyűjtsék, a Moqvo-ra természetesen, és jól eladják a hirdetőknek. Itt jön a képbe a “szociális média center” elképzelés, hiszen a userek egyre kevésbé szeretnek egyedül netezni, a webes szocializáció újabban nagyon divatos lett, és tömegeket vonz. Szóval itt lehet például egy email címtáruk is, hogy a tartalmakat a lehető legkönnyebben továbbíthassák a barátaiknak (viral rulez!). A Moqvonak már most gyakorlata, hogy időnként banner hirdetéseket játszik mintegy a tartalom bevezetése képpen, de remélik, hogy a hirdetők is felismerik az ebben rejlő lehetőségeket és hamarosan szponzorációk is megjelennek (miért is nem szponzorál a Pampers-gyártó P&G egy bébi csatornát?!)…

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!

Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!

Ne tartsd magadban a véleményedet!