Néhány adat a Blogtérről, csak erős idegzetűeknek =:)
Az Alexa.com segítségével készítettem néhány statot, melyek összehasonlítják a Blogtér és a rivális hazai blogszolgáltatók forgalmát. Jól látható, hogy a Blogtér fennállásának fél éve alatt a semmiből a leglátogatottabb lett. Nem rúghat labdába mellette a “habos” B13 vagy a Blogol, egyelőre csak a nyomában kúszik a blog.hu, és fej-fej mellett halad a szintén egyre látogatottabbá váló Freebloggal, lassan lehagyva azt, és megelőzi a hónapok óta “stagnáló” Blog.com-ot is. Ez nagyon szép teljesítmény, joggal lehetnek (lehetünk?) büszkék rá.
A 19. hétre a webaudit csaknem 142 ezer egyedi látogatót mért, május hónap végén pedig napi átlag 40 ezret. Ezek nem is rossz számok.
Azonban ha csak a belföldi – hirdetési szempontból értékelhető – forgalmat nézzük, akkor egészen más eredményt kapunk: alig több mint heti 41 ezer és napi 10 ezer unique usert. Azaz a látogatók kb. 25-30%-a hazai! (Ahogyan erre mark.hu is felhívta a figyelmet.)
Ugyancsak tanulságos az Alexa statja arról, hogy “hová mennek az emberek a blogter.hu-n”.
Látható, hogy a teljes forgalom több mint felét (!) három (!) blog hozza: a bulvár témájú paparazzi (25%), valamint az erotikus tartalmú innuendo (15%) és superdream (11%). A címlap részesedése ezeknél kevesebb, összesen kb. 10%. (A freeblognál nincsenek ilyen durva aránytalanságok, a címlap részesedése ott is 10%, a legnagyobb blogok – hírbehozó, sorozatjunkie – legfeljebb 4%-ot szereznek meg. A Blog.hu-n viszont az index-es comment blog 36%-ot, Konrad online marketing blogja 16%-ot, a két iwiw blog 18%-ot, sztahanov pedig 12%-ot szerez. Ez összesen több, mint 80%…) Az is feltűnő, hogy a “hivatalos” blogok – business2.0, nagypol, zene, jövőnéző, gépház – közül csak az utóbbi kettő éri el az 1%-ot!
Úgy gondolom, hogy erre a Blogtérnek kellene valamilyen válszt adnia. (Különösen, hogy Doransky is megígérte =:)
Talán kevésbé lenne impozáns a látogatószám és az oldalletöltés, ha az erotikus tartalmakat kiütnék, de reálisabb képet adna a hazai érdeklődésről, látogatókról, és hosszabb távon inkább előny lenne, mintsem hátrány.
Nagyon klassz az “alulról jövő” kezdeményezések támogatása, szerintem sokkal több értelme van, mint mesterségesen teremteni kiemelt blogokat. (Bár ez a statisztikában még nem látszik. =:)
Ezen kívül véleményem szerint ráférne a Blogtérre egy jól kigondolt “1.0-s” image kampány, amely a hazai netező közönség széles rétegeit eléri, és legalább egy részüket idecsalja. Csak aztán találjanak valamit, amiért érdemes maradni!
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!